Razotkriveno

Snimka ne prikazuje humanoidne robote već ljude maskirane u reklamnoj kampanji za film

Glasnogovornik Disneyja je u odgovoru Reutersu jasno kazao da u kampanji nisu korišteni AI roboti, nego ljudi.
Ilustracija: Pixabay

S jedne od Facebook grupa čiji predmet interesa su, citiramo, “misterije, čuda, neobjašnjena arheologija, životinje i objekti mutirani radijacijom…” dijeli se snimka koja – kako se u opisu videa sugerira – prikazuje “humanoidne robote u Londonu”, “robote Creator”.

“Šta kažete o robotima Creator? Humanoidni roboti u Londonu, kao komunalni policajci? Budućnost čega? Zašto naziv “kreator”, ako znamo da je Bog kreator? Šta pokušavaju da urade? Priča se da su to preminula lica u koje je ubačen program robota, nije sigurna informacija…”, navodi administrator spomenute grupe, koji je 6. listopada podijelio predmetni video (arhivirano ovdje i ovdje).

Dakako, nije to jedina adresa na kojoj se problematizira pojava “humanoidnih robota” u Londonu. Na njih su upozorile i korisnice koja su podijelile video s “robotima” na nogometnoj utakmici (arhivirano ovdje i ovdje) uz objašnjenje da je riječ o “novim AI robotima“. Pritom su se također zapitale zašto su im dali ime baš – creator, stvoritelj.

Vijest o londonskim robotima “creatorima”, dakako, stigla je s engleskog govornog područja; s društvene mreže TikTok (ovdje, ovdje, ovdje i ovdje) gdje je pojedini korisnici dijele uz poruku da će ih biti proizvedeno još, kako bi na određenim radnim mjestima zamijenili ljude.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Da lakovjerniji korisnici društvenih mreža ne ostavljaju mjesta sumnji kako je zaista riječ o robotima, najbolje govore njihovi komentari: “Zastrašujuće!”, “Nakon Lucy, nema sumnje da idu dalje, dalje i dalje. Niko nije reagovao na projekat DARPA, tako da opet se nemamo pravo čuditi…”. Ipak, nekolicina je primijetila da na videu “nešto ne štima”, da roboti “trepću isuviše humano” te da jedan od robota na snimci – “popravlja rukav”.

Oni su, dakako, na pravom tragu: na snimci se ne nalaze roboti, nego ljudi maskirani u svrhu reklamne kampanje za film The Creator (arhivirano ovdje i ovdje). Otud i natpis Creator na leđima maskiranih ljudi na londonskim ulicama. Ljude angažirane u reklamnoj kampanji možemo vidjeti i u brojnim objavama na službenoj Facebook stranici “20th Century Studios”, produkcijske kuće u čijem okrilju je snimljen film The Creator (arhivirano ovdje), kao i na njihovom službenom TikTok profilu.

Da se zaista radi o glumcima, a ne humanoidnim robotima, koji su se također u sklopu kampanje pojavili i na stadionu u Los Angelesu, Reutersu je potvrdio i glasnogovornik Disneyja, u čijem vlasništvu je 20th Century Studios. Glasnogovornik je u odgovoru jasno kazao da u kampanji nisu korišteni AI roboti, nego ljudi.

Facebook
Twitter

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.