Na službenoj Facebook stranici Beka, jednog od poznatijih brendova bijele tehnike, pojavilo se upozorenje o lažnoj nagradnoj igri.
“Primijetili smo lažni Beko profil koji se pojavljuje na društvenim mrežama i objavljuje nagradnu igru, vjerojatno pokušavajući doći do vaših osobnih podataka. Kako bismo spriječili zlouporabu osobnih podataka, upozoravamo da je ovo jedini službeni profil brenda Beko na kojem s vama dijelimo sve novosti i pogodnosti iz Beko svijeta. Radi vaše sigurnosti, nemojte dijeliti osobne podatke s neprovjerenim profilima”, stoji u postu objavljenom 13. prosinca 2023. godine na službenoj Facebook stranici Beka.
Objava o navodnoj nagradnoj igri pojavila se dva dana ranije, 11. prosinca, na Facebook stranici BEK0-Hr koja je kreirana istoga dana.
“BOŽIĆNI POKLON
S ponosom objavljujemo da ćemo donirati 100 automatskih HLADNJAKA koji se ne mogu prodati zbog sitnih ogrebotina jer su još uvijek u dobrom stanju. Pa ćemo ga nasumično dati nekome tko je napisao ‘ČESTITAMO'”, stoji u objavi stranice BEK0-Hr (arhivirana ovdje).
Do objave ovog teksta post s lažne stranice Beka podijeljen je preko 590 puta, preko 300 reakcija te preko tisuću komentara. Najbrojniji komentari su sadržaja “Čestitamo”, što je bila i uputa lažnog Beka za sudjelovanje u lažnoj nagradnoj igri.
“Zaradite slijedeći korake u nastavku
1. lajkajte našu stranicu
2. Podijelite ovu objavu sa svojim grupama ili prijateljima.
3. Ako budete imali sreće, naš tim će vam poslati privatnu poruku. Pogledajte našu objavu sada”, stoji u komentaru na post koji je ostavila stranica BEK0-Hr.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Osim što je stranica lažnog Beka tek nedavno kreirana i ima mali broj pratitelja, postoji i niz drugih indicija da je riječ o lažnoj stranici. Stranica BEK0-Hr nema plavu kvačicu, odnosno nije verificirana na toj društvenoj mreži. Sam naziv stranice budi sumnju jer se umjesto slova “o” koristi nula. Uz to, logo brenda koji lažna stranica koristi više nije u upotrebi: drugi je font, kao i nijansa plave boje.
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućice). Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.