Na Facebook stranici 𝑲𝒍𝑨 – .𝑭𝒂𝒏𝒔. objavljen je nagradni natječaj (arhivirano ovdje) u kojem se korisnicima koji podijele objavu i “izaberu sretni broj” kutije dijeli 9 novih Kia automobila. Uz kompilaciju fotografija novih Kia automobila i ilustracije kutija s brojevima stoji sljedeći opis:
Osvojite i osvojite automobil iz snova od Kije.
Slavimo 71. godišnjicu postojanja naše kompanije KIA
Danas naša kompanija zvanično poklanja 9 automobila svima koji podijele našu objavu i izaberu svoj sretni broj kutije, jer samo 9 kutija sadrže ključeve naših automobila.
@pengikut
Nagradni natječaj je objavljen 18. rujna, a do trenutka pisanja ovog teksta prikupio je 43 dijeljenja, 46 komentara i 21 ostalu reakciju.
KIA Hrvatska: Nemamo veze s ovom nagradnom igrom
Radi se o lažnoj Facebook stranici brenda Kia u Hrvatskoj, kao i lažnom nagradnom natječaju, potvrdili su to iz KIA-e Hrvatska putem svoje službene Facebook stranice.
“Poštovani pratitelji, na Facebooku se pojavio veliki broj lažnih profila na kojima se organiziraju nagradne igre u kojima se dijele Kia vozila. Ovim putem vas obavještavamo da je ovo jedini službeni profil Kia marke i uvoznika za Hrvatsku, te da su i profil i nagradna igra lažni. Kia uvoznik za Hrvatsku, kao i svi naši zastupnici, nisu organizatori niti imamo ikakve veze s ovom nagradnom igrom”, ističu.
Iz KIA-e korisnicima Facebooka preporučuju da ne sudjeluju u ovakvim igrama, s obzirom na to da može doći do zlouporabe osobnih podataka te da takve profile prijavite Facebooku.
Postoji još nekoliko elemenata po kojima je lako zaključiti da se radi o lažnom nagradnom natječaju. Prvenstveno, stranica KIA-.Fans. nema niti profilnu niti naslovnu fotografiju, što automatski upućuje na to da se ne radi o službenoj stranici. Stranica ima nešto više od 900 pratitelja, dok službena stranica Kia Hrvatska ima više od 46 tisuća. Također, jedine dvije objave na stranici posvećene su upravo navodnim nagradnim natječajem, a stranica u opisu nema gotovo nikakvih podataka osim da se radi o “servisu automobila.
Česti su lažni nagradni natječaji, prevare i phishing kampanje
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone ili ‘prodaju’ proizvode renomiranih proizvođača po izrazito niskim i povoljnim cijenama. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.
Također, internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža vrlo često obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.