Ponovno se društvenim mrežama širi lažna nagradna igra trgovačkog lanca Konzum. Kao i u prethodnim slučajevima, uvjeti sudjelovanja su jednostavni, a nagrade bogate.
“Povodom otvorenja naše nove trgovine, poklanjamo 770 poklon-vrećica, gotovinu, besplatne kupone i potpuno novi iPhone 14 Pro Max. Jednostavno upišite @ i kliknite na označenu opciju. Ako postane plava, bit ćete uključeni u izvlačenje. Dobitnici će biti objavljeni 3. listopada 2025.“, stoji u statusu stranice “Konzum.fans” objavljenom 27. rujna 2025. godine (arhiviran ovdje).

Do objave ovog teksta post je imao preko 480 dijeljenja, 190 reakcija i 600 komentara. U komentarima se mahom tagiralo, koristeći znak “@”, što je i bila uputa organizatora nagradne igre.
Nagradni natječaj objavljen na dan kad je kreirana stranica
Radi se o još jednoj u nizu lažnih nagradnih igara Konzuma o kojima je Faktograf već više puta pisao. Radi dodatne uvjerljivosti, iskorišteni su vizuali i logo dućana. Naziv ove Facebook stranice nalikuje nazivu trgovine, ali je pisan neobičnom veličinom i kombinacijom slova (bold, velika slova i dva zareza u nazivu): 𝙆𝒐𝙣𝒛𝙪𝒎.ᶠᵃⁿˢ.
Jedini post na toj stranici poziv je na sudjelovanje u nagradnoj igri. Facebook stranica lažnog Konzuma kreirana je 27. rujna 2025. godine, na dan objave nagradnog natječaja. Stranica ima samo 127 pratitelja. To je jasan znak da stranica ima jednu svrhu: namamiti pratitelje na uzaludno sudjelovanje i angažiranost.
Za usporedbu, službena stranica Konzuma na Facebooku ima preko 280 tisuća pratitelja, a kreirana je svibnju 2010. godine. Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj.
Prevaranti često preuzimaju ime, logo i vizuale ovog trgovačkog lanca, od čega se Konzum preko svojih službenih kanala redovito ograđuje (1, 2, 3).
Sve obavijesti o nagradnim igrama koje ta kompanija pokreće nalaze se na njenoj službenoj internetskoj stranici, u rubrici “Novosti“. Trenutno ondje nije oglašeno da će trgovina održati nagradnu igru u kojoj daruje “770 poklon-vrećica, gotovinu, besplatne kupone i potpuno novi iPhone 14 Pro Max”.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Oprez s ostavljanjem osobnih podataka
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Plodine, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Takve prevare se često pojavljuju oko posebnih prigoda kao što je “Crni petak”, praznika ili određenih datuma (Božića, Uskrsa, Valentinova ili “rođendana tvrtke”).
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, u gore navedenom slučaju radi se o Facebook stranici koja se lažno predstavlja kao službena stranica trgovačkog lanca Konzum. Stranica ni na koji način nije službeno povezana s trgovačkim lancem, stoga su i objave o navodnoj podjeli poklon-vrećica, gotovine, besplatnih kupona i novog iPhonea – lažne.






