Razotkriveno

Facebookom se šire lažne nagradne igre povezane s Valentinovim

U lažnim nagradnim igrama, kreiranima povodom Dana zaljubljenih, obećavaju se nagrade koje korisnici neće dobiti.
Foto: Pixabay

Na Facebook stranici pod nazivom “PEPCO.Fenss” objavljen je lažni valentinovski nagradni natječaj koji koristi ime, fotografije i vizual poznatog trgovačkog lanca PEPCO.

🎊✨ Za proslavu Valentinova, svatko tko napiše “Sretno Valentinovo” na našoj STRANICI prije 14. veljače 2024. dobit će ekskluzivne nagrade u obliku premium čokoladnih poklon vrećica, novca i bonova. Sretno 🍫“, stoji u postu te stranice objavljenom 9. veljače 2024. godine.

Screenshot/Facebook

Lažni Pepcov profil u komentaru je podijelio dodatne uvjete sudjelovanja u natječaju:

📣Hvala na sudjelovanju u našem eventu, glavni uvjet za osvajanje nagrade je da prvi podijelite ovu objavu! Provjerite poruku koju smo vam poslali u inbox 💌 sretno ❤️

Do objave ovog teksta post s lažne stranice Pepca podijeljen je preko 160 puta, ima preko 20 reakcija te preko 90 komentara. Najbrojniji komentari su sadržaja “Sretno Valentinovo”, što je bila i uputa lažnog Pepca za sudjelovanje u lažnoj nagradnoj igri.

Pepco ranije upozorio da ne vjeruju lažnim stranicama

U studenom 2023. godine PEPCO je obavijestio svoje Facebook pratitelje da su dobili informacije o lažnim profilima njihove trgovine te ih upozorili da vjeruju samo onome što piše na njihovim službenim kanalima.

“Svaka promotivna aktivnost koju PEPCO organizira bit će objavljena isključivo na našim službenim stranicama s jasno navedenim pravilima i uvijek u skladu sa svim važećim zakonima. Budite oprezni i u slučaju sumnje, kontaktirajte nas”, napisali su na službenoj Facebook stranici.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Stranica lažnog Pepca je nedavno kreirana (1. veljače 2024. godine) i ima mali broj pratitelja (8 do objave teksta), za razliku od službene Facebook stranice PEPCO Hrvatska koja ima više od 140 tisuća pratitelja, a otvorena je još 2017. godine. Na pravoj stranici Pepca stoji i službeni e-mail te link na hrvatsku podružnicu te kompanije. Ondje se mogu pronaći podaci i o plaćenim oglasima službene Pepcove stranice te je naznačeno je da ih plaća ta kompanija.

Postoji i niz drugih indicija da je riječ o lažnoj stranici. Stranica “Pepco.Fenss” nema plavu kvačicu, odnosno nije verificirana na toj društvenoj mreži. Samo ime stranice budi sumnju jer se koristi neobičan font, a uz to je korišten drugačiji logo od originalnog Pepca.

Screenshot/Facebook: Razlika između lažne stranice (lijevo) i službene Facebook stranice Pepca (desno).

Objava na lažnoj PEPCO stranici pojavila se nekoliko sati nakon što je s Facebooka maknuta objava lažne stranice trgovačkog lanca Spar koja je imala identičan sadržaj: poziv na sudjelovanje u nagradnoj igri i ostavljanje u komentaru riječi “VALENTIN”. Spar se na svojim službenim stranicama također obratio svojim kupcima i upozorio ih na pokušaj prijevare.

Screenshot/Facebook

 

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućice). Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.

Česte prigodne lažne nagradne igre

U siječnju ove godine Faktograf je pisao o lažnoj Facebook stranici trgovačkog lanca Plodine koja je druge korisnike pokušavala namamiti na sličan način kao lažni Pepco i Spar. Od njih se tražilo da se u komentarima ostavi određeni sadržaj, a za nagradu su obećane također “ekskluzivne nagrade u obliku poklon vrećica, gotovine i bonova za kupovinu”.

Takve prijevare se često pojavljuju oko praznika (1, 2) ili posebnih prigoda kao što je “Crni petak” ili, kao što je u gornjem slučaju, Valentinovo.

Facebook
Twitter
Live blog
Dezinformacije o koronavirusu

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.