Društvenim mrežama ponovno se širi lažni poziv za sudjelovanje u nagradnoj igri trgovačkog lanca Pepco. Uvjeti sudjelovanja su jednostavni, za dobiti nove ključeve od auta potrebno je komentirati Facebook objavu i imati malo sreće.
“🌟🌟 Za sve!
Na slici je 12 kutija, a 5 od 12 kutija sadrži nove ključeve od auta! Koji ste broj kutije odabrali? Pobjednik će biti objavljen putem messengera. Sretno!“, stoji u statusu Facebook stranice “Pepco fans” objavljenom 20. studenog 2025. godine (arhiviran ovdje)

Ista je stranica deset dana ranije, 10. studenog 2025. godine (arhivirano ovdje) također najavila darivanje automobila korisniku koji riješi jednostavnu mozgalicu:
“✨ Nitko još nije točno pogodio broj na slici. Danas ćemo poslati Volkswagen Tiguan R-Line osobi koja to točno učini.
Napomena: Pobjednik će biti objavljen prije 17. studenog 2025. Pratite našu stranicu za najnovije informacije o pobjednicima.“

Obje objave masovno su se dijelile. Prva objava ima preko 280 dijeljenja, a druga preko 200. Ispod svake od njih u komentarima su ostavljani brojevi – sretne kutije ili rezultat pogađalice – što je i bila uputa organizatora nagradne igre.
Šačica pratitelja
Radi se o još jednoj u nizu lažnih nagradnih igara Pepca o kojima je Faktograf već više puta pisao. Naziv stranice nalikuje nazivu trgovine, ali je pisan neobičnim fontom i neobičnom kombinacijom slova: 𝙋𝙚𝙥𝙘𝙤 ᶠᵃⁿˢ.
Stranica lažnog Pepca kreirana je na dan objave prvog lažnog natječaja (10. studenog 2025. godine) i do objave ovog teksta imala 16 pratitelja. Za razliku od službene Facebook stranice “PEPCO Hrvatska” koja ima više od 145 tisuće pratitelja, a otvorena je još 2017. godine. Na pravoj stranici Pepca stoji i službeni e-mail te link na hrvatsku podružnicu te kompanije.
Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj, što nije slučaj sa stranicom “Pepco fans”.
Hrvatska podružnica Pepca ranije je obavijestila svoje Facebook pratitelje da su dobili informacije o lažnim profilima njihove trgovine te ih upozorili da vjeruju samo onome što piše na njihovim službenim kanalima.
“Svaka promotivna aktivnost koju PEPCO organizira bit će objavljena isključivo na našim službenim stranicama s jasno navedenim pravilima i uvijek u skladu sa svim važećim zakonima. Budite oprezni i u slučaju sumnje, kontaktirajte nas”, napisali su na službenoj Facebook stranici.
Trgovački lanci česta su meta lažnog predstavljanja
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Plodine, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Takve prevare se često pojavljuju oko posebnih prigoda kao što je “Crni petak”, praznika ili određenih datuma (Božića, Uskrsa, Valentinova ili “rođendana tvrtke”). Također, nagradne igre s pogađanjem “sretnih omotnica” ili “točnih odgovora”, poput gore citiranog posta, također su čest format prevare (1, 2, 3).
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Nagradne igre organiziraju se po zakonskim pravilima
Pored niza potvrda o tome da se ne radi o stvarnoj nagradnoj igri Pepca, valja napomenuti da se u Hrvatskoj nagradne igre trebaju organizirati po zakonski zadanim pravilima.
Pravila za priređivanje nagradne igre obvezno moraju sadržavati: puni naziv, matični broj i adresu sjedišta priređivača nagradne igre, svrhu priređivanja nagradne igre, vrijeme trajanja nagradne igre, fond nagrada nagradne igre, uvjete za sudjelovanje, podrobniji opis kada, gdje i na koji način će se obaviti javno izvlačenje nagrada, način na koji će biti objavljeni rezultati, odnosno dobitnici nagrada, rok za podizanje nagrada te način na koji sudionici nagradne igre dobivaju nagrade ako su ispunili uvjete propisane pravilima.
Nijedan poziv na sudjelovanje u nagradnim igrama Facebook stranice “Pepco fans” ne udovoljava ovim pravilima. Primjerice, nakon nagradne igre koja je “započela” 10. studenog i “završila” 17. studenog, nije objavljen “sretni dobitnik”.
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, Facebook stranica "Pepco fans" ne predstavlja službeni komunikacijski kanal tog trgovačkog lanca, a nagradne igre koje je organizirala, u kojoj se poklanjaju automobili, pokušaj je prevare.






