Razotkriveno

Konzum ne dijeli nagrade povodom “rođendana” trgovine

Facebook stranica lažnog Konzuma pokušava namamiti korisnike na uzaludno sudjelovanje u nagradnoj igri.
Unsplash/Anastasiia Chepinska

Ponovno se društvenim mrežama širi lažna nagradna igra trgovačkog lanca Konzum. Po tko zna koji put, povod je navodni rođendan trgovine. Kao i u prethodnim slučajevima, uvjeti sudjelovanja su jednostavni, a nagrade bogate: bijela tehnika, gotovina i poklon-bonovi.

✨ Pozdrav obožavatelji! Na rođendan @𝙆 𝙊 𝙉 𝙕 𝙐 𝙈 ᶠᵃⁿˢ, svi koji napišu “Sretan rođendan” na NAŠOJ STRANICI prije 10. prosinca 2025. dobit će ekskluzivnu poklon-košaru, električni štednjak, novac i bon za kupovinu. Sretno! 🎂“, sadržaj je posta koji je 2. prosinca 2025. godine objavila Facebook stranica “K O N Z U M fans” (arhiviran ovdje).

Screenshot/Facebook

U komentarima ispod ovog posta korisnici su mahom ostavljali sadržaj “Sretan rođendan”, što je i bila uputa organizatora nagradne igre.

Desetak pratitelja

Radi se o još jednoj u nizu lažnih nagradnih igara Konzuma o kojima je Faktograf već više puta pisao. Radi dodatne uvjerljivosti, iskorišteni su vizuali i logo dućana. Naziv ove Facebook stranice nalikuje nazivu trgovine, ali je pisan neobičnom veličinom i kombinacijom slova: 𝙆 𝙊 𝙉 𝙕 𝙐 𝙈 ᶠᵃⁿˢ.

Jedini post na toj stranici poziv je na sudjelovanje u nagradnoj igri. Facebook stranica lažnog Konzuma kreirana je 26. studenog 2025. godine, a ima samo 12 pratitelja. To je jasan znak da stranica ima jednu svrhu: namamiti pratitelje na uzaludno sudjelovanje i angažiranost.

Za usporedbu, službena stranica Konzuma na Facebooku ima preko 286 tisuća pratitelja, a kreirana je svibnju 2010. godine. Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj.

Prevaranti često preuzimaju ime, logo i vizuale ovog trgovačkog lanca, od čega se Konzum preko svojih službenih kanala redovito ograđuje (1, 2, 3).

Sve obavijesti o nagradnim igrama koje ta kompanija pokreće nalaze se na njenoj službenoj internetskoj stranici, u rubrici “Novosti“. Trenutno ondje nije oglašeno da će trgovina održati nagradnu igru u kojoj daruje “poklon-vrećice, mobitela, novca i besplatnog bona za kupovinu”.

Prijavite se na Newsletter: Faktualno

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Oprez s ostavljanjem osobnih podataka

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Plodine, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).

Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.

Takve prevare se često pojavljuju oko posebnih prigoda kao što je “Crni petak”, praznika ili određenih datuma (Božića, Uskrsa, Valentinova ili “rođendana tvrtke”).

Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.

Zaključno, u gore navedenom slučaju radi se o Facebook stranici koja se lažno predstavlja kao službena stranica trgovačkog lanca Konzum. Stranica ni na koji način nije službeno povezana s trgovačkim lancem, stoga su i objave o navodnoj podjeli ekskluzivnih poklon-košara, električnog štednjaka, gotovine i bonova za kupovinu – lažne.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.