Lažne nagradne igre postale su svakodnevica na internetu, a posebno se šire u predblagdansko vrijeme kad ljudi pojačano kupuju namirnice i poklone i svaki dodatni euro dobro bi došao.
Tako je na stranici Spar Fans. koja nije službena stranica trgovačkog lanca Spar u Hrvatskoj osvanula nagradna igra (arhivirano ovdje) u kojoj se korisnicima koji upišu “@naglasak” u komentarima otvara mogućnost da osvoje automobil:
Povodom otvorenja naše nove trgovine, poklanjamo jedan od naših automobila Volkswagen Tiguan R-Line iz 2025. Samo upišite @ i kliknite naglasak. Ako je plavo, odabrani ste. Pobjednik će biti izabran 29. listopada 2025. Sretno! 💖💖💖

Spar Hrvatska: Stranica organizira lažne nagradne igre
Ipak, nagradna igra je lažna, što je potvrdio i trgovački lanac Spar putem svoje službene Facebook stranice. “Želimo vas upozoriti da se na Facebooku pojavila lažna SPAR stranica koja organizira lažne nagradne igre. Ovo je jedina službena SPAR Hrvatska Facebook stranica, a jedina službena SPAR Hrvatska web stranica je www.spar.hr. Jedino su te stranice ovlaštene za organiziranje i komuniciranje nagradnih igara i natječaja. Molimo vas da budete oprezni i ne nasjedate na nagradne igre lažnih profila i stranica”, poručuju iz Spara.
Iz trgovačkog lanca upozoravaju korisnike da se, ako su već poslali osobne podatke lažnim stranicama, mogu javiti policiji i Agenciji za zaštitu osobnih podataka. “Korisne informacije o postupanju s osobnim podacima na internetu možete pročitati na stranicama Agencije za zaštitu osobnih podataka”, zaključuju.
Prevaranti na društvenim mrežama inače često koriste upravo ovu metodu u kojoj od korisnika traže da u komentar upisuju “@naglasak” jer je to najlakša metoda da ta lažna nagradna igra dobije vidljivost. Naime, korisnik koji upiše @naglasak u komentar na taj način šalje obavijest svim korisnicima sa svoje liste prijatelja da vide komentar koji ta osoba ističe. Tako prevaranti brz povećavaju doseg lažnim stranicama koje su tekst osnovane i imaju mali broj pratitelja.
Stranica Spar Fans osnovana je u listopadu, dakle istodobno s objavom ove lažne nagradne igre i osim profilne fotografije i imena, ne sadržava baš nikakve druge informacije što upućuje na to da je kreirana s ciljem prevare korisnika na internetu.
Trgovački lanci česta su meta lažnog predstavljanja
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Plodine, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Takve prevare se često pojavljuju oko posebnih prigoda kao što je “Crni petak”, praznika ili određenih datuma (Božića, Uskrsa, Valentinova ili “rođendana tvrtke”).
Nagradne igre organiziraju se po zakonskim pravilima
Valja također i napomenuti da se u Hrvatskoj nagradne igre trebaju organizirati po zakonski zadanim pravilima.
Pravila za priređivanje nagradne igre obvezno moraju sadržavati: puni naziv, matični broj i adresu sjedišta priređivača nagradne igre, svrhu priređivanja nagradne igre, vrijeme trajanja nagradne igre, fond nagrada nagradne igre, uvjete za sudjelovanje, podrobniji opis kada, gdje i na koji način će se obaviti javno izvlačenje nagrada, način na koji će biti objavljeni rezultati, odnosno dobitnici nagrada, rok za podizanje nagrada te način na koji sudionici nagradne igre dobivaju nagrade ako su ispunili uvjete propisane pravilima.
Nijedan poziv na sudjelovanje u nagradnim igrama Facebook stranice “Spar Fans” ne udovoljava ovim pravilima. Primjerice, nakon nagradne igre koja je “započela” 20. listopada i “završila” 29. listopada, nije objavljen “sretni dobitnik”.
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, Facebook stranica Spar Fans. nije službena stranica tog trgovačkog lanca u Hrvatskoj, a nagradna igra u kojoj se navodno dijeli automobil klasičan je pokušaj prevare s ciljem prikupljanja osobnih podataka korisnika.






