“U mome mandatu je tvrtka Nova camping ušla na listu strateških projekata, čime nije ni mogla imati nikakav benefit. Ne postoji baš nikakva korist koju je ta tvrtka mogla izvući zbog toga što je bila na toj listi. Tek je ova vlada Tihomira Oreškovića ili Mosta i HDZ-a proglasila projekt strateškim”, kaže predsjednik HNS-a Ivan Vrdoljak (Glas Slavonije).
Odgovor je to bivšeg ministra gospodarstva na informacije koje je prošlog vikenda objavio HRT. Javni servis otkrio je da je Ivana Vrdoljak, supruga lidera HNS-a, svoju firmu Visan d.o.o. prodala Goranu Tudoroviću, poduzetniku sa zadarskog područja, ujedno i vlasniku tvrtke Nova camping koja stoji iza strateškog projekta izgradnja autokampa Punta Nova na otoku Pagu. Tudorovićev partner u ovom projektu je osječki poduzetnik Pavao Vujnovac, vlasnik Prvog plinarskog društva, kreditor HDZ-a i Vrdoljakov prijatelj (Novosti).
Sve napravila Milanovićeva vlada, Orešković samo potpisao
Autokamp Punta Nova službeno je status strateškog projekta doista dobio odlukom Vlade u ostavci Tihomira Oreškovića. No, to ne bi bilo moguće da nije bilo ranijeg angažmana Vlade Zorana Milanovića i Ministarstva gospodarstva kojim je tada upravljao Vrdoljak. Firma Nova camping prijavu za proglašenje njihovog projekta strateškim investicijskim projektom RH podnijela je 10. travnja 2015., da bi Povjerenstvo za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata 8. srpnja iste godine ocijenilo da predloženi projekt autokampa udovoljava propisanim kriterijima Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske.
Temeljem takvog mišljenja Povjerenstva, Vrdoljakovo ministarstvo uvrstilo je projekt izgradnje autokampa Punta Nova na Listu strateških investicijskih projekata. Formirana je zatim Operativna skupina koja je 28. listopada 2015. Ministarstvu gospodarstva dostavila prijedlog donošenja odluke Vlade RH o proglašenju autokampa Punta Nova strateškim investicijskim projektom. Odlukom Oreškovićeve vlade tako je tek završen proces kojeg su pokrenuli prijašnja Vlada RH i Vrdoljakovo Ministarstvo gospodarstva. Štoviše, s obzirom da Vlada RH, prema odredbama članka 11. Zakona o strateškim investicijskim projektima, takvu odluku donosi na prijedlog Povjerenstva za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata, ispada da je Oreškovićev potpis na odluci samo formalnost koja se praktički nije ni mogla zaobići.
Prednosti strateških projekata
Također, netočna je Vrdoljakova tvrdnja da firma Nova camping nije imala koristi od uvrštenja na Listu strateških projekata. Upravo je proglašenje projekta autokampa na Pagu strateškim omogućilo investitoru žurnost postupka. Prema već citiranom Zakonu o strateškim investicijama, “svi postupci vezani uz pripremu i provedbu strateškog projekta i obradu urednih zahtjeva smatraju se hitnima”.
Konkretno, investitoru u ovaj projekt time se olakšava dobivanje lokacijske, građevinske i uporabne dozvole, rješavanje statusa pristupne ceste s Općinom Povljana, te dobivanje rješenja o utvrđivanju ispunjavanja uvjeta za vrstu i kategoriju ugostiteljskog objekta koje izdaje Ministarstvo turizma. Također, posla će na koncu imati i Državni ured za upravljanje državnom imovinom, s obzirom da se na investitore u strateške projekte po potrebi prenosi i raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske. U ovom slučaju radi se o dvije katastarske čestice na području Općine Povljana, koje su investitoru potrebne da bi realizirao strateški projekt autokampa na Pagu.
Ivan Vrdoljak u sukobu interesa
Vrdoljak sada tvrdi da ni on ni njegova supruga nisu imali nikakve direktne koristi od prodaje firme Visan d.o.o. Tudoroviću, investitoru u projekt autokampa na Pagu. “Tvrtka je bez imovine i bez dugova ili potraživanja prodana za tisuću kuna”, izjavio je Vrdoljak za HRT.
No, taj argument teško će mu biti od pomoći ako se slučaja primi Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa. S obzirom da je Vrdoljakovo Ministarstvo gospodarstva imalo važnu ulogu o proglašenju Tudorovićeva projekta strateškim, nakon čega je Vrdoljakova supruga Tudoroviću prodala svoju firmu, opisana situacija potpada pod školsku definiciju percipiranog sukoba interesa.
Radi se o sukobu interesa koji, prema članku 2. Zakona o sprječavanju sukoba interesa, postoji kada “se osnovano može smatrati da privatni interes dužnosnika utječe na njegovu nepristranost u obavljanju javne funkcije”.