Za učitelje, evo mi smo im sada podigli plaće, zaključili smo i granske kolektivne ugovore“, ustvrdila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, nadovezujući se na tvrdnju novinarke Nove TV kako će Hrvatska teško slijediti primjer Finske, zemlje čuvene po svom uspješnom sustavu obrazovanja – prije svega zato što su u Finskoj učitelji i cijenjeni i dobro plaćeni.
Vlada je krajem prošle godine s predstavnicima sindikata potpisala Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama , a nedavno je ministrica Divjak potpisala i temeljne kolektivne ugovore za zaposlenike u osnovnoškolskim ustanovama te za zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama.
Riječ je zapravo o povratu, a ne o rastu plaća
Međutim, kad je riječ o povećanju plaća, Ana Tuškan, glavna tajnica Sindikata hrvatskih učitelja, kaže da je ta tvrdnja ministrice obični PR. Riječ je zapravo o povratu, a ne o rastu plaća, podsjeća.
Prošle godine učiteljima su plaće blago porasle, ali tu je riječ o povećanju osnovice koja je 2009. bila smanjena zbog recesije. Još tada, 2009., preuzeta je obveza o rastu plaća od šest posto nakon što BDP dva kvartala zaredom naraste dva posto.
Osnovica je 2017. rasla u tri navrata – po dva posto. S obzirom na to da Vlada nije već u siječnju 2017. povećala osnovicu za šest posto, iako je to bila obaveza, sredstva za povećanje osnovice su prelomljena, odnosno dio se fiskalno prelio u ovu godinu. Drugim riječima, ono što su trebali dati još 2017., prebacili su na 2018. godinu.
S ovim povećanjem osnovica se vraća na razinu iz 2008. godine.
U proračunu nema sredstava za rast plaća
Tuškan dodaje da je neistina i da će plaće dodatno rasti ubuduće jer za to nema nikakvih naznaka u sadašnjem proračunu, ni u projekcijama za sljedeće godine.
Ana Tuškan te je riječi izrekla na konferenciji GOOD inicijative koja je u ponedjeljak pod nazivom „Obrazovna reforma koja podržava građansku odgovornost i aktivnost – put ili stranputica’“ održana u Zagrebu. Konferencija je održana uoči godišnjice masovnih prosvjeda koji su se kao znak podrške Cjelovitoj kurikularnoj reformi održali u Zagrebu te u drugim gradovima. Sudionici su zaključili kako se ova reforma koju provodi ministrica Divjak ne odvija na način kakav je zamišljen Strategijom odgoja i obrazovanja, koja je predviđala cjeloviti pristup i naglasak na ljude, a ne tehnologiju.