Bandić za izbore angažirao tvrtku Ratka Mačeka, HDZ nije prijavio nijednu donaciju, ali mediji su im izašli u susret

A.B.

Stranka zagrebačkog gradonačelnika i višestrukog USKOK-ovog optuženika Milana Bandića u predizbornoj kampanji za nadolazeće EU izbore angažirala je tvrtku u vlasništvu Ratka Mačeka, bivšeg glasnogovornika Vlade, često nazivanog i „spin doktorom“. Mačekovoj tvrtki Plava jabuka d.o.o. stranka Bandić Milan – 365 uplatila je više od 850 tisuća kuna.

Maček je u aferi Fimi media bio nepravomoćno osuđen zbog crnih fondova HDZ-a. No presuda je pala te je u tijeku novo suđenje.

Stranka premijera Andreja Plenkovića, HDZ, otprilike jednaki iznos – 853 tisuće kuna uplatila je tvrtki Diskurs d.o.o., čija je vlasnica Ines Kozina na stranicama Unex Grupe i dalje navedena kao zamjenice direktorice.

Najveći iznos tvrtki Diskurs čija je vlasnica bila povezana s Agrokorom

Kako je pisao Telegram, Unex Grupa nekadašnja je vodeća marketinška tvrtka u Hrvatskoj, ujedno i najveći zakupac medija na tržištu kroz povezano društvo Unex Media kojem je Agrokor, kako je navedeno u sudskom registru, do prosinca 2012. bio suvlasnik i osnivač. Trgovački sud u Zagrebu u srpnju 2018. potvrdio je predstečajni sporazum u predstečajnom postupku Unex Grupe.

Podsjetimo, u jeku afere „Lex Agrokor“, nakon što je N1 televizija otkrila da je predizborni spot HDZ-a „Vjerodostojno“ sniman u odvjetničkom uredu Borisa Šavorića, jednog od članova grupe „Borg“, iz Unex grupe su poručili da su upravo oni izabrali tu lokaciju.

“Unex Grupa sa svojim timom stručnjaka predložila i jednu od lokacija za snimanje TV spota, odnosno poslovni prostor Odvjetničkog društva Šavorić i partneri, koji je uz ostale lokacije bio prihvaćen od strane Klijenta. HDZ je sukladno ugovorima podmirio sve obaveze i platio troškove predmetne kampanje kao i svih sredstava komunikacije uključujući i troškove produkcije TV spotova”, rečeno je N1 televiziji o spotu snimanom 2016. godine.

Pomoću podataka preuzetih sa službenih stranica Državnog izbornog povjerenstva koje ih je prvi put objavilo u otvorenom formatu, Gong je danas lansirao aplikaciju koja otkriva kako je u kampanji do sad ukupno potrošeno nešto manje od 9,5 milijuna kuna, od čega je tek 1,2 milijuna financirano iz donacija, a ostalo iz vlastitih sredstava stranaka i listi.

S gotovo 2 milijuna i 600 tisuća kuna najveći ukupni trošak do sada ostvario je SDP, a slijedi ga HDZ s ukupno utrošenih gotovo milijun i pol kuna.

HDZ do sada nije prijavio niti jednu donaciju, odnosno donatora. Najveći iznos donacija, oko pola milijuna kuna, prikupila je lista BM365 stranka rada i solidarnosti.

Popust HDZ-u u medijima

Ako i nije bilo prikazanih donacija, svakako je bilo ostvarenih značajnih popusta. Ukupno ostvareni popust za sve kandidacijske liste iznosi nešto više od milijun kuna, a najveće popuste ostvario je upravo HDZ – odnosno čitavih 66 posto od ukupnog popusta.

 

Kada se taj postotak pretvori u kune – prednjači vladajući HDZ koji je na popustima uštedio 680 tisuća kuna; slijedi njihov koalicijski partner HNS s 276 tisuća kuna ostvarenih popusta, a na trećem je mjestu IDS s 50 tisuća kuna ostvarenih popusta.

Najveći popust HDZ-u je omogućila spomenuta tvrtka Diskurs, a najveći postotak popusta – čak 75% – dnevne novine 24 sata i Večernji list.

 

 

Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Uočili ste neku izjavu za koju vjerujete da bi je Faktograf trebao obraditi? Želite nas upozoriti na neodgovorno ponašanje političara? Pišite nam na info@faktograf.hr ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.


Iz kategorije "Aktualno"