Aktualno

Bandić za izbore angažirao tvrtku Ratka Mačeka, HDZ nije prijavio nijednu donaciju, ali mediji su im izašli u susret

foto HINA/ Daniele Sponza/ ds

Stranka zagrebačkog gradonačelnika i višestrukog USKOK-ovog optuženika Milana Bandića u predizbornoj kampanji za nadolazeće EU izbore angažirala je tvrtku u vlasništvu Ratka Mačeka, bivšeg glasnogovornika Vlade, često nazivanog i „spin doktorom“. Mačekovoj tvrtki Plava jabuka d.o.o. stranka Bandić Milan – 365 uplatila je više od 850 tisuća kuna.

Maček je u aferi Fimi media bio nepravomoćno osuđen zbog crnih fondova HDZ-a. No presuda je pala te je u tijeku novo suđenje.

Stranka premijera Andreja Plenkovića, HDZ, otprilike jednaki iznos – 853 tisuće kuna uplatila je tvrtki Diskurs d.o.o., čija je vlasnica Ines Kozina na stranicama Unex Grupe i dalje navedena kao zamjenice direktorice.

Najveći iznos tvrtki Diskurs čija je vlasnica bila povezana s Agrokorom

Kako je pisao Telegram, Unex Grupa nekadašnja je vodeća marketinška tvrtka u Hrvatskoj, ujedno i najveći zakupac medija na tržištu kroz povezano društvo Unex Media kojem je Agrokor, kako je navedeno u sudskom registru, do prosinca 2012. bio suvlasnik i osnivač. Trgovački sud u Zagrebu u srpnju 2018. potvrdio je predstečajni sporazum u predstečajnom postupku Unex Grupe.

Podsjetimo, u jeku afere „Lex Agrokor“, nakon što je N1 televizija otkrila da je predizborni spot HDZ-a „Vjerodostojno“ sniman u odvjetničkom uredu Borisa Šavorića, jednog od članova grupe „Borg“, iz Unex grupe su poručili da su upravo oni izabrali tu lokaciju.

“Unex Grupa sa svojim timom stručnjaka predložila i jednu od lokacija za snimanje TV spota, odnosno poslovni prostor Odvjetničkog društva Šavorić i partneri, koji je uz ostale lokacije bio prihvaćen od strane Klijenta. HDZ je sukladno ugovorima podmirio sve obaveze i platio troškove predmetne kampanje kao i svih sredstava komunikacije uključujući i troškove produkcije TV spotova”, rečeno je N1 televiziji o spotu snimanom 2016. godine.

Pomoću podataka preuzetih sa službenih stranica Državnog izbornog povjerenstva koje ih je prvi put objavilo u otvorenom formatu, Gong je danas lansirao aplikaciju koja otkriva kako je u kampanji do sad ukupno potrošeno nešto manje od 9,5 milijuna kuna, od čega je tek 1,2 milijuna financirano iz donacija, a ostalo iz vlastitih sredstava stranaka i listi.

S gotovo 2 milijuna i 600 tisuća kuna najveći ukupni trošak do sada ostvario je SDP, a slijedi ga HDZ s ukupno utrošenih gotovo milijun i pol kuna.

HDZ do sada nije prijavio niti jednu donaciju, odnosno donatora. Najveći iznos donacija, oko pola milijuna kuna, prikupila je lista BM365 stranka rada i solidarnosti.

Popust HDZ-u u medijima

Ako i nije bilo prikazanih donacija, svakako je bilo ostvarenih značajnih popusta. Ukupno ostvareni popust za sve kandidacijske liste iznosi nešto više od milijun kuna, a najveće popuste ostvario je upravo HDZ – odnosno čitavih 66 posto od ukupnog popusta.

 

Kada se taj postotak pretvori u kune – prednjači vladajući HDZ koji je na popustima uštedio 680 tisuća kuna; slijedi njihov koalicijski partner HNS s 276 tisuća kuna ostvarenih popusta, a na trećem je mjestu IDS s 50 tisuća kuna ostvarenih popusta.

Najveći popust HDZ-u je omogućila spomenuta tvrtka Diskurs, a najveći postotak popusta – čak 75% – dnevne novine 24 sata i Večernji list.

 

 

Facebook
Threads

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.