Zagrebački holding već mjesecima Faktografu odbija odgovoriti koliki je broj građana i u kolikom iznosu preplatio režije u Gradu Zagrebu.
U travnju ove godine čitateljica Faktografa obratila nam se upravo s tim pitanjem.
„Nakon što je iz stana koji sam iznajmljivala otišla moja podstanarka odlučila sam kontaktirati Holding kako bih doznala imam li slučajno nekih dugovanja. Nisam željela imati neugodne situacije s budućim podstanarima. Na moje iznenađenje, nakon kontaktiranja Holdinga informirana sam kako ne samo da nemam dugovanja, već imam preplaćenih 1.200 kuna. Napominjem da ta informacija nije prikazana ni na jednom računu koji sam primala. Doznala sam i da je ta preplata zapravo iz nekog davnijeg perioda. Višekratno su mi odbili poslati karticu kupca, iako sam na tome inzistirala. Tek su mi usmenim putem poručili da je to dugovanje iz 2017. godine. Taj novac još uvijek nisam dobila jer u Holdingu inzistiraju da novac može podići isključivo osoba koja je izvršila uplatu, a to je podstanarka“ rekla nam je čitateljica koja želi ostati anonimna, a čiji su podaci poznati redakciji.
Naša čitateljica napominje da su joj usmeno, odnosno telefonskim putem na pitanje kako bi se situacija rješavala da je podstanarka ostavila dug, odgovorili da bi onda teretili nju osobno.
Nakon mjeseci čekanja nepotpuni odgovor, uz pogrešno pozivanje na GDPR
Potaknut upitom čitateljice Faktograf je 24. travnja od Zagrebačkog holdinga zatražio odgovore na pitanja koliki je ukupan broj kućanstava koji su u razdoblju od 1. siječnja 2018. do 31. prosinca 2018. godine preplatili režije (komunalne račune obuhvaćene Zagrebačkim holdingom).
Zanimalo nas je i koliki je taj broj u ovoj godini, ali i koji je ukupan preplaćeni iznos za kućanstva u gore navedenim terminima.
Uz to, zatražili smo i informacije o načinu na koji se korisnici, odnosno kućanstva informiraju o preplaćenim računima za režije.
S obzirom na to da odgovore na pitanja nismo dobili u roku koji predviđa Zakon o pravu na pristup informacijama, uputili smo žalbu Povjereniku za informiranje.
Rješenjem izdanim 23. srpnja povjerenik za informiranje uvažio je našu žalbu i naložio Zagrebačkom holdingu da „u roku od osam dana od zaprimanja rješenja riješi zahtjev za pravom na pristup informacijama“.
Nepotpuni odgovor Zagrebačkog holdinga Faktograf je zaprimio tek jučer.
Pitanja o ukupnom broju kućanstava koji su preplatili režije, baš kao i pitanje o ukupnom iznosu preplate u Zagrebačkom holdingu potpuno su ignorirali. U telefonskom razgovoru sa službenicom za informiranje koju smo nazvali u potrazi za objašnjenjem takvog odgovora nemušto su se pozivali na direktivu o zaštiti osobnih podataka – GDPR, iako je potpuno jasno da nismo tražili osobne podatke, kao ni pojedinačne iznose, ali i da je zatražena informacija neosporno pitanje javnog interesa. U telefonskom razgovoru službenica za informiranje tvrdila je i da su se u odgovoru pozvali na „zakon“ zbog kojega nam podatke nisu otkrili, iako isto nisu učinili.
Stanje računa može se provjeriti telefonskim pozivom
„U slučaju da netko zabunom dva puta plati isti račun ili uplati veći iznos, novac korisnika ostat će zabilježen u sustavu, odnosno proknjižen na naknadu koja je s korisnikom povezana. U bilo kojem trenutku obveznik može doznati stanje svojeg računa i obveza kroz Pozivni centar i broj 072 500 400, koji je dostupan 24 sata dnevno. Podaci o stanju računa ustupaju se isključivo obvezniku, nakon provedenog protokola identifikacije.Također, građani se o eventualnim preplatama mogu informirati i putem digitalnih servisa. Svakako, uplata (dvostruka odnosno preplata) bit će proknjižena na karticu obveznika“, navodi se u odgovoru Holdinga.
Napominju da višak uplaćenih sredstava može biti korišten za plaćanje drugih obveza ili se može zatražiti povrat iznosa na tekući račun. Potonje je, kako nam je rekla, izabrala čitateljica Faktografa kada je konačno doznala koliki iznos je preplaćen.
Zbog nepotpunog odgovora Faktograf je ponovno kontaktirao Povjerenika za informiranje.
U Rijeci sasvim drugačije – sve informacije dostupne su na računu
Neposredno nakon objave teksta pristigao nam je odgovor iz Grada Rijeke.
“Na svakom mjesečnom računu troškova stanovanja, koji obuhvaća sve komunalne usluge i naknade građanima, već više od 10 godina iskazuje se stanje dugovanja ili stanje preplate odnosno u slučaju eventualne preplate umanjuje se iznos za uplatu narednog računa”, rekli su nam na pitanje na koji način oni građane informiraju o dugovanjima i preplatama.