Prijave u nezaposlenost i na zdravstveno osiguranje zbog koronavirusa možete slati e-mailom

G. G.

Hrvatski zavod za zapošljavanje (HZZ) i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO), zbog izvanredne situacije izazvane koronavirusom, omogućili su podnošenje zahtjeva za prijave u status nezaposlene osobe te promjenu statusa osigurane osobe (prijavu na zdravstveno osiguranje) elektronskim putem.

„Svima kojima je prestao radni odnos mogu podnijeti zahtjev za utvrđivanje statusa u obveznom zdravstvenom osiguranju po prestanku ranijeg statusa na mail adresu ppp@hzzo.hr uz obvezno navođenje imena i prezimena, OIB-a ili Matičnog broja osigurane osobe (MBO) i kontakt telefona, kao i kopiju osobne i zdravstvene iskaznice ili podatak o mjestu prebivališta“, odgovorili su na naš upit iz HZZO-a.

U slučaju gubitka radnog mjesta osiguranik se u roku od 30 dana treba javiti nadležnom regionalnom uredu odnosno područnoj službi HZZO-a i to „u pravilu prema mjestu prebivališta, odnosno boravka osobe, iako je svaki regionalni ured odnosno područna služba HZZO-a obvezan zaprimiti i provesti prijavu“ (HZZO). Osobe koje se ne jave HZZO-u u roku od 30 dana ostaju bez zdravstvenog osiguranja, tj. gube status osiguranika. Stoga iz HZZO-a napominju osiguranicima kako je važno da im se jave u propisanom roku.

Iz HZZ-a navode da je prijava u nezaposlenost putem e-pošte moguća do daljnjeg. „Za prijavu u evidenciju nezaposlenih osoba putem e-pošte potrebno je priložiti scan ili fotografiju: identifikacijskog dokumenta (važeće osobne iskaznice izdane u RH, drugoj članici EGP-a ili Švicarskoj, putovnice ili boravišne iskaznice za državljanina treće zemlje) te potvrde o boravištu (ukoliko se osoba prijavljuje izvan mjesta prebivališta navedenog na osobnoj iskaznici)“, objašnjavaju iz HZZ-a.

Burza za zapošljavanje je zbog izvanredne situacije promijenila i pravila za podnošenje zahtjeva za novčanu pomoć za vrijeme nezaposlenosti.

„Do daljnjeg je iznimno moguće podnošenje zahtjeva za novčanu naknadu za vrijeme nezaposlenosti preporučeno poštom uz presliku identifikacijskog dokumenta (osobna iskaznica, putovnica) i skenirano putem e-maila uz presliku osobne dokumentacije (osobna iskaznica, putovnica)“. Zahtjev za novčanu naknadu za vrijeme nezaposlenosti, međutim, moći će se podnijeti i telefonskim pute u slučaju što se odnosi na sve one koji ne mogu poslati preporučenu poštu ili elektronski zahtjev.

„Prilikom podnošenja zahtjeva za ostvarivanje prava na novčanu naknadu, potrebno je priložiti: ispunjeni obrazac zahtjeva za novčanom naknadom, dokaz o razlogu prestanka radnog odnosa (npr. odluka o otkazu ugovora o radu, obavijest o isteku ugovora na određeno…), kao i dokaz o prosjeku bruto plaće ostvarene u tromjesečnom razdoblju koje je prethodilo prestanku radnog odnosa (npr. potvrda poslodavca, platne liste ovjerene od strane poslodavca) te presliku kartice tekućeg računa banke“, navode iz HZZ-a.

Ako korisnik nije u mogućnosti doći do svih tih dokumenata „zahtjev će biti zaprimljen, a riješit će se po primitku cjelokupne dokumentacije“. Pritom s burze rada napominju kako će korisnicima pružiti svu „podršku korisnicima kako bi se pravodobno prijavili u evidenciju i ostvarili svoja prava“.

Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Uočili ste neku izjavu za koju vjerujete da bi je Faktograf trebao obraditi? Želite nas upozoriti na neodgovorno ponašanje političara? Pišite nam na info@faktograf.hr ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.


Iz kategorije "Aktualno"