Faktograf.hr

Samo činjenice

Ne, Plenković nije predao Novu TV i Telemach “Vučićevim jatacima”

Na stranici podrške Mislavu Kolakušiću plasira se teza da je Plenković medijski i telekomunikacijski prostor u Hrvatskoj prepustio ljudima Aleksandra Vučića. To nije točno.
Mislav Kolakušić
HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd

“Građani za Mislava Kolakušića” neslužbena je Facebook stranica hrvatskog zastupnika u Europskom parlamentu Mislava Kolakušića.

Stranicu je lajkalo skoro 160 tisuća ljudi, a radi se o primarnom kanalu putem kojeg se zastupnik Kolakušić obraća svojim pratiteljima na Facebooku. Ipak, u opisu stranice stoji da se radi o “stranici podrške”, uz sljedeću napomenu: “Izneseni stavovi ne odražavaju nužno stavove Mislava Kolakušića, osim ako su potpisani”.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter


Na ovoj “stranici podrške” Kolakušiću je 16. srpnja objavljen (nepotpisani) post u kojem stoji da je predsjednik Vlade RH prepustio dio hrvatskog medijskog i telekomunikacijskog prostora ljudima povezanim sa srpskim predsjednikom Aleksandrom Vučićem. Ta tvrdnja je netočna.

“Plenković ‘hrvatski premijer’ predao u ralje Vučićevih jataka Novu TV i Telemach”, stoji u objavi stranice “Građani za Mislava Kolakušića”.

Da ne bude zabune, Hrvatski jezični portal definira “jataka” kao ortaka, tj. sudionika u nečasnim radnjama. Međutim, vlasnici Nove TV i telekomunikacijske kompanije Telemach (bivši Tele2) nisu povezani s vrhom srpske vlasti. Upravo suprotno; Aleksandar Vučić njihove medijske i ostale operacije u Srbiji javno proziva kao neprijateljske.

Kao što je Faktograf već pisao, Nova TV i Telemach u vlasništvu su United Grupe. U vlasništvu ove grupacije je i više kabelskih televizijskih kanala, među kojima su N1 i SportKlub.

Većinski vlasnik United Grupe je investicijski fond BC Partners, čije je sjedište u Londonu, ali poslovanje im je globalno. No kad govori o “Vučićevim jatacima”, Kolakušić se vjerojatno referira na bivšeg vlasnika i osnivača ove kompanije Dragana Šolaka. Na stranicama United Grupe stoji da Šolak trenutno obnaša funkciju predsjednika Savjetodavnog odbora i zadužen je za strateški razvoj kompanije.

U javnim nastupima predsjednik Srbije učestalo spominje Šolaka, uglavnom u kombinaciji s Draganom Đilasom, predsjednikom opozicijske Stranke slobode i pravde. Njih dvojicu Vučić označava i tretira kao neprijatelje svoje vladajuće stranke SNS-a (o čemu se pisalo i u hrvatskim medijima). Učestalo proziva i novinare srpske N1 televizije (u vlasništvu Uniteda), koju Vučić naziva “američkom televizijom”.

Poznato je da vlast Aleksandra Vučića u Srbiji pod kontrolom drži veći broj medija (uglavnom visokotiražnih tabloida i utjecajnih TV kanala s nacionalnom frekvencijom). Međutim, izdanja United Grupe (koja je nedavno kupila i dnevni list Danas) spadaju među rijetke medije u Srbiji koji su kritični prema Vučićevoj vlasti.

Tvrdnja s Kolakušićeve neslužbene stranice da je United Grupa “Vučićev jatak” stoga nema ni smisla, ni utemeljenje u činjenicama.

Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Uočili ste neku izjavu za koju vjerujete da bi je Faktograf trebao obraditi? Sumnjate u točnost viralnih objava na društvenim mrežama? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.

Faktograf.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice Faktograf.hr slažete se s korištenjem kolačića.