“Sa zadovoljstvom javljamo da poklanjamo 4 mini kućice zbog manjih ogrebotina i manjih oštećenja. Stoga smo ga nasumično poslali ljudima koji kažu “hvala”, lajkaju i dijele ovu stranicu prije 18. lipnja. Sretno! “, navodi se u postu (arhiviran ovdje) u kojem se navodno dijele četiri mini kućice.
Post čiju snimku zaslona donosimo niže prikupio je čak 3,4 tisuće oznaka ‘sviđa mi se’, 3,7 tisuća komentara te je podijeljen 5,6 tisuća puta.
Kada korisnik/ca Facebooka komentira na post, dobije uvijek isti odgovor od stranice “Mala kuća”:
“Dobrodošli u naše natjecanje. Molimo podijelite našu objavu na svom profilu i registrirajte se kako biste potvrdili svoje sudjelovanje (gumb ‘Registracija’ na vrhu ove stranice). Ako prođete registraciju/verifikaciju, ponovno ćemo vas kontaktirati za dostavu. sretno“
Radi se o tome da stranica može stupiti u interakciju s korisnikom tek kada osoba komentira na post, a registriranjem korisnik/ca Facebooka riskira krađu osobnih podataka, kao i podataka o karticama. Dijeljenjem posta stranica osigurava da se lažna nagradna igra dijeli i širi još dalje.
Ne nasjedajte na ovakve prevare čiji je cilj, uglavnom, krađa podataka ili novčanih sredstava. Na sumnju da se radi o prevari navodi činjenica da je Facebook stranica “Mala kuća” kreirana isti dan kada je objavljena lažna nagrada igra dodijele četiri mini kućice, 12. lipnja 2023. godine.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Uz to što Facebook stranica dijeli samo fotografije drugih lažnih nagradnih igara, fotografije navodne četiri mini kućice preuzete su sa stranice “Modern Tiny Living”.
Modern Tiny Living izrađuje male mobilne kućice, a fotografije koje je preuzela Facebook stranica “Mala kuća” predstavljaju zapravo mali kafić “Baker’s Coffee House” koju je firma “MTL” izradila i predstavila na svojim stranicama.
“Radili smo zajedno s obitelji Baker kako bismo napravili njihov mali kafić iz snova i oduševljeni smo što napokon možemo finalni dizajn podijeliti sa svijetom”, piše na stranicama MTL-a, uz fotografije malog kafića.
Prevare su česte na Facebooku
Prevaranti na Facebooku postaju sve domišljatiji, pa je tako Faktograf nedavno pisao o lažnim stranicama koje uglavnom ciljaju Facebook stranice i njihove administratore. O sličnoj nagradnoj igri u kojoj su se navodno dijelile tri vikendice za najam u SAD-u Faktograf je pisao u ožujku ove godine.
Razne prevare vrlo su česte na Facebooku. O takvim lažnim nagradnim igre Faktograf je pisao više puta. Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.