Razotkriveno

Lažna “božićna” nagradna igra pojavila se i na lažnom profilu Pevexa

Prevaranti su svoje standardne obrasce prilagodili vremenu pa sada obećavaju poklone ako korisnici napišu "Sretan Božić".
foto HINA/ Damir SENČAR/ ds

Na Facebook stranici PEVEX.hr koja nije službena Facebook stranica trgovačkog lanca Pevex objavljen je nagradni natječaj putem kojeg se navodno dijele poklon vrećice.

? BOŽIĆNI POKLON ? 2023 ? Povodom ovogodišnjeg Božića, tim @????? poslat će 1000 unikatnih poklon vrećica svima koji do 13. prosinca 2023. na našoj web stranici napišu “Sretan Božić”. Sretno. ??“, navodi se u tako u statusu (arhiviran ovdje) koji je prikupio više od sto reakcija, gotovo petsto komentara te je podijeljen 144 puta.

Snimku zaslona statusa koji je također prikupio više od 62 tisuće pregleda donosimo niže.

Izvor: Screenshot Facebook

Pevex: Nismo povezani s navedenom stranicom

Faktograf.hr se obratio i Pevexu iz kojega su nam potvrdili kako “PEVEX d.d. nije povezan sa stranicom koju navodite, a na našoj PEVEX d.d. službenoj stranici koja ima više od 133 tisuće pratitelja smo i jasno naveli kako su se pojavile lažne stranice”.

Zbog velikog broja lažnih stranica i nagradnih igara, o svemu su se oglasili i na svojoj službenoj Facebook stranici, gdje pišu sljedeće:

“Zbog pojave profila koji se lažno predstavljaju kao PEVEX i obmanjuju korisnike društvene mreže Facebook, želimo istaknuti da je ovo jedini pravi profil tvrtke PEVEX, koji u trenutku pisanja ove obavijesti ima oko 133 000 pratitelja. Vidite li stranicu koja se oglašava kao PEVEX i pritom ima uglavnom puno manje pratitelja, savjetujemo da ne dajete svoje osobne podatke, niti podatke za plaćanje. Što se tiče aktualnih natječaja, a vezani su uz tvrtku PEVEX, ističemo kako su sve takve objave isključivo na našem pravom profilu. U slučaju bilo kakve sumnje, slobodno nam se javite.”

Izvor: Screenshot Službena Facebook stranica Pevexa

O sličnoj lažnoj “božićnoj” nagradnoj igri Faktograf je već pisao ovog tjedna kada su prevaranti koristili lažan Facebook profil trgovačkog lanca Plodine.

Budite posebno oprezni tijekom Crnog petka, Božića…

Također, potreban je veći oprez tijekom perioda povećane kupovine i potrošnje, kao što su  Crni petak, ali i razdoblja oko Božića kada su česta i brojna darivanja.

Kao što upozorava i CERT.hr, o čemu je Faktograf već pisao, “kupovina putem interneta u stalnom je porastu, a dani kad smo spremni uhvatiti najbolje prilike i najveće popuste upravo su pred nama. Poznate navike potrošača također su prilika za razne kibernetičke prijevare i kupovinu mačka u vreći. Iz tog razloga potreban je dodatan oprez kod online kupovine.

Popusti i nagrade su sve češći mamac u phishing prijevarama, upravo zbog vremenskog i količinskog ograničenja koji tjeraju korisnika na brzu reakciju bez ikakve provjere stranice ili adrese e-pošte”, piše CERT.hr.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Lažni nagradni natječaji česta praksa

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari – od mobitela, hladnjaka, do novca, automobila pa čak i kućica. Potrebno je samo javiti se organizatoru “nagradnog natječaja”, a cilj je, naravno, prijevara, odnosno krađa podataka. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.

Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Facebook
Twitter

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.