Nakon što smo prije 20-ak dana izvijestili o lažnoj nagradnoj igri čije su potencijalne žrtve bili korisnici Facebooka te trgovački lanac PEPCO, pojavila se još jedna takva.
“🎊✨ Za proslavu @Pepco rođendana, @Pepco tim danas radi nešto posebno.
Odaberite sada svoju sretnu kuvertu, svaka kuverta sadrži novčane nagrade, kupone za kupnju i druge atraktivne nagrade, učinite to sada i sretno!!! 🎉💙”, stoji u postu Facebook stranice P e p c o Fans’ (arhivirana ovdje) objavljenom 17. lipnja 2024. godine.
Na fotografiji se nalazi 15 omotnica u kojima su navodne nagrade, a na korisnicima je da izaberu jednu i njen broj unesu u komentar. Do objave ovog teksta post je podijeljen preko 50 puta, i sadrži preko 40 komentara (mahom brojeva omotnica, kako i stoji u uputi).
Lažne Pepcove stranice
Stranica P e p c o Fans’ kreirana je dan prije objave nagradnog natječaja (16. lipnja), a do objave našeg teksta imala je tek devet pratitelja. Stranica se koristi imenom poznatog trgovačkog lanca i njegovim vizualima, doduše starijim logom. Službena Facebook stranica tog lanca, PEPCO Hrvatska, ima više od 140 tisuća pratitelja, a otvorena je još 2017. godine. Na pravoj stranici Pepca stoji i službeni e-mail te link na hrvatsku podružnicu te kompanije.
Zbog ranijih objava lažnih nagradnih igara u kojima su se koristili njihovi vizuali, PEPCO je u studenom prošle godine objavio upozorenje da se njihove promotivne aktivnosti nalaze samo na njihovoj službenoj stranici:
“Dragi kupci, dobivamo razne informacije o lažnim PEPCO profilima te vas želimo obavijestiti kako ih sve redovno prijavljujemo. Hvala vam na obavijestima i informacijama koje nam šaljete, a ovom bismo vas prilikom htjeli podsjetiti na jedine službene profile naših trgovina na kojima možete vidjeti točnu ponudu i trenutačne promocije: www.facebook.com/PEPCOhr, www.instagram.com/pepcohr te www.pepco.hr“.
Naglasili su i kako će svaka promotivna aktivnost koju PEPCO organizira biti objavljena isključivo na njihovim službenim stranicama s jasno navedenim pravilima i uvijek u skladu sa svim važećim zakonima.
Česte prevare na internetu
Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka. O lažnim nagradnim igrama u kojima su se koristili vizuali lanca trgovina Pepco Faktograf je već pisao u više navrata (1, 2, 3, 4, 5). Na sličan su se način zloupotrebljavali vizualni identiteti drugih trgovina: Plodina, Pevexa, Lidla i Konzuma.
Kao ni u gore navedenom slučaju, namjera tih lažnih stranica nije bila nagraditi najsretnije korisnike.