Razotkriveno

ZET ne rasprodaje polugodišnje karte za 2,35 eura. Radi se o još jednoj u nizu prevara

U posljednje vrijeme česte su prevare s navodnim rasprodajama godišnjih i polugodišnjih karata javnih gradskih prijevoznika.
Foto: HINA/ Daniel KASAP/ dk

Na Facebook stranici Karta zagrebačkog javnog prijevoza, koja nije službena Facebook stranica zagrebačkog gradskog javnog prijevoznika Zagrebačkog električnog tramvaja, 15. travnja objavljeno je nekoliko vrlo sličnih postova o lažnoj rasprodaji polugodišnjih karata za prijevoz ZET-a (arhivirano ovdje) u sklopu koje se građanima nudi mogućnost da za 2,35 eura šest mjeseci neograničeno koriste sve vrste prijevoza. U statusu se navodi sljedeće:

💥Ekskluzivna ponuda za Zagrepčane! 💥
🎉 U čast 17. obljetnice zagrebačkog javnog prijevoznika! 🚍 Kupite novu ZET kartu i uživajte u neograničenim putovanjima svim vrstama prijevoza 6 mjeseci za samo 2,35 EUR!
Požurite, ponuda vrijedi samo za prvih 500 kupaca!
⏰ Ponuda vrijedi 7 dana!
🔗 Detaljnije informacije na linku ispod! 🔗

Screenshot/Facebook

Sva tri posta na stranici objavljena su 15. kolovoza, a jedan od njih stavljen je i na oglašavanje kako bi privukao što više korisnika.

ZET nema rasprodaju polugodišnjih karata

Nije ovo prvi put da se građane pokušava prevariti kako bi prikupili njihove osobne podatke i podatke o kreditnim karticama, a sve pod krinkom vrlo povoljne karte za javni prijevoz. Faktograf je o tome pisao u više navrata (1234).

Više je stvari koji upućuju na to da se radi o klasičnoj prevari kakve se mogu gotovo svakodnevno pronaći na društvenim mrežama. Facebook stranica je kreirana samo za potrebe navodne rasprodaje jer ne postoji niti jedna druga objava, a Facebook stranica ima svega 3 pratitelja, za razliku od službene Facebook stranice ZET-a koja ima više od 5 tisuća pratitelja. Također, stranica nema ispunjene gotovo nikakve informacije koje bi upućivale na to da se radi o službenoj stranici neke tvrtke. Link na koji korisnici trebaju kliknuti kako bi ostavili svoje podatke je na sumnjivoj domeni dutyculte.com, a ne na domeni javnog prijevoznika www.zet.hr.

Klik na poveznicu vodi na stranicu koja ima logo ZET-a i na kojoj piše sljedeće: “Čestitamo! Imate jedinstvenu priliku dobiti limitiranu karticu za prijevoz od vodeće prijevozne tvrtke u Zagrebu. Zagrebački javni prijevoz pokreće novi natječaj u čast 17. godišnjice tvrtke. Možete dobiti jednu od 500 limitiranih kartica ZET karta, koje omogućuju građanima Zagreba besplatan prijevoz na svim vrstama prijevoza tijekom 6 mjeseci.Kako bismo poboljšali uslugu korisnicima, molimo vas da sudjelujete u kratkoj anketi i odgovorite na tri pitanja. Nakon toga moći ćete dobiti limitiranu karticu ZET karta.”

Screenshot

U nastavku se korisnike moli da popune kratku anketu koja se sastoji od tri pitanja, a nakon popunjavanja ankete otvara se prozor s “kutijama” u sklopu kojih treba pronaći onu u kojoj se nalazi kartica koja navodno vrijedi kao polugodišnja karta.

Screenshot

Nakon što “pronađete” karticu, od vas se traži da ispunite obrazac s osobnim podacima. Osim osobnih podataka, traže se i podaci o kreditnoj kartici.

Screenshot

ZET: Profil je lažan, radi se o obmani

ZET ipak ne prodaje polugodišnje karte za 2,35 eura niti ih dijeli besplatno, stoji to u upozorenju objavljenom na službenim internetskim stranicama u kolovozu.

“Cijenjeni korisnici oprezno koristite društvene mreže jer se pojavio profil koji je lažan te ne predstavlja tvrtku Zagrebački električni tramvaj.

U lažnom sadržaju nude se određene pogodnosti vezane uz prodaju karata te se tako obmanjuju korisnici društvene mreže Facebook, a napominjemo kako je ZET – Zagrebački električni tramvaj jedini pravi profil naše tvrtke”, stoji u upozorenju ZET-a.

Građanima savjetuju da ukoliko uoče stranicu koja se oglašava kao ZET ne odabiru ponuđene opcije te da ne daju osobne podatke. “Što se tiče aktualnih objava, a vezani su uz tvrtku, one su vidljive isključivo na našem službenom profilu”, zaključuju iz ZET-a.

Česti su lažni nagradni natječaji, prevare i phishing kampanje

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone ili ‘prodaju’ proizvode renomiranih proizvođača po izrazito niskim i povoljnim cijenama. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.

Također, internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža vrlo često obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Facebook
Twitter

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.