Razotkriveno

HEP upozorio na prevaru koja se širi društvenim mrežama

U lažnom oglasu navodi se da ulaganjem 250 eura mjesečno možete zaraditi više od 3000 eura. No, radi se o još jednoj investicijskoj prevari.
Foto: HINA/ Damir SENČAR/ ua

Ako u HEP Grupu uložite samo 250 eura, svaki mjesec primat ćete 3580 eura, navodi se u videu (arhivirano ovdje) koji se širi društvenom mrežom Facebook.

Video u trajanju 14 sekundi prikupio je 18 tisuća pregleda i u njemu se navodi sljedeće:

“Uložite 250 eura u HEP grupu i primajte 3580 eura svaki mjesec. Vaša dobit automatski pripisuje vašoj kartici se knjiži na karticu. Jednostavno, jasno i sigurno! HEP Registar”.

Snimku zaslona videa u pitanju donosimo niže.

Izvor: Screenshot Facebook

Ako zvuči predobro da bi bilo istinito, to je zato što je. Ne nasjedajte, radi se o prevari! Na internetsku prevaru koja kruži upozorili su i iz HEP-a, na svojim stranicama.

“Ovih dana društvenim mrežama kruži nova prijevara u obliku oglasa o navodnoj investicijskoj prilici za građane, a u kojem se zloupotrebljava ime i zaštitni znak Hrvatske elektroprivrede. Obavještavamo građane da u tijeku nije nikakva poslovna aktivnost HEP-a koja bi se mogla dovesti u vezu sa spomenutim oglasom. Građane koji su primijetili taj ili slične oglase, pozivamo da ne otvaraju poveznice iz oglasa”, piše HEP.

Video oglas promovira stranica kreirana 11. studenog 2024. godine koja ima 11 oznaka ‘sviđa mi se’ i 24 pratitelja. Stranica ima tek nekoliko fotografija od kojih su većina starije žene. Kao lokacija se navode Horvati u Hrvatskoj, iako se kao primarne lokacije/regije osoba koje upravljaju stranicom navode Ukrajina i Kanada.

Investicijske prevare čest su oblik prevara

Kao što smo već na Faktografu pisali u više navrata, investicijske prevare čest su oblik prevara.

Tako se brojnim lažnim prilikama za ulaganje u raznorazne kompanije, primjerice INA-u ili HEP, ili putem lažnih nagradnih igara nastoji doći do osobnih podataka korisnika društvenih mreža. U siječnju je Faktograf izvijestio o snimci generiranoj uz pomoć umjetne inteligencije u kojoj hrvatski predsjednik Zoran Milanović potiče građane na ulaganje u MOL, naftnu kompaniju koja je većinski vlasnik INA-e.

Krajem 2023. godine pisali smo o prevari veoma sličnog sadržaja. I tada se, uz minimalnu uplatu od 200 eura, obećavalo brzu zaradu i isplativost investicije. Također, zloupotrijebilo se vizualni identitet internetske stranice N1 televizije za širenje informacija o lažnoj investicijskoj platformi.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Investicijske prevare jedna su od najčešće korištenih financijskih online prevara, upozorava MUP. Prema informativnom letku MUP-a, “najčešće investicijske prevare uključuju ponude za unosne investicijske mogućnosti kao što su dionice, obveznice, kriptovalute, plemeniti metali, strana zemljišta ili alternativna energija”. Neki od znakova tih prevara su učestali nenajavljeni pozivi, obećanje o značajnoj dobiti i sigurnosti investicije, ograničenost ponude na određeno vrijeme i isticanje da je ponuda dostupna samo određenim korisnicima.

“Budite sumnjičavi prema ponudama koje obećavaju sigurnu investiciju, zajamčene povrate i veliku dobit”, poručuje MUP.

Prevare poput ove sve su češće, a prevaranti sve dosjetljiviji. Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prijevarama.

Zaključno, društvenom mrežom Facebook širi se investicijska prevara o ulaganju u HEP. Radi se o prevari u kojoj se zloupotrebljava ime i zaštitni znak Hrvatske elektroprivrede, o čemu su upozorili i iz samog HEP-a. Oni ističu kako u tijeku nije nikakva poslovna aktivnost HEP-a koja bi se mogla dovesti u vezu sa spomenutim oglasom.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.