Razotkriveno

Dirljiv oglas o rasprodaji zbog zatvaranja butika još je jedna u nizu prevara

Facebookom se širi nova prevara o zatvaranju butika odjećom koja rasprodaje svoj asortiman.
Foto: Pixabay

Još u travnju ove godine pisali smo o tome da su Facebook preplavile lažne rasprodaje zbog navodnog zatvaranja trgovina odjeće, obuće i nakita. Prevaranti na taj način, igrajući na emociju korisnika Facebooka (oglasi za navodna zatvaranja najčešće su nabijeni emocijama i započinju riječima poput “suze u očima), lako dolaze do osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama te nezanemarive količine novca.

Tako se na Facebooku pojavio oglas (arhivirano ovdje) za trgovinu “Marović Zagreb” u kojem piše sljedeće:

Suze u očima, ali srce puno zahvalnosti…
Nakon toliko godina ljubavi, truda i predanosti našoj butigi Marović Zagreb, došao je trenutak koji smo teško mogli zamisliti – vrijeme je da zatvorimo svoja vrata. U današnjem svijetu, borba s ogromnim korporacijama i njihovim neograničenim budžetima jednostavno više nije održiva za male poduzetnice poput nas. Nažalost, butik više nije financijski održiv.

Ali postoji još jedan, osobniji razlog za ovu odluku. Marija i ja smo nedavno postale bake – i upravo nas je ta životna promjena podsjetila na ono što nam je doista najvažnije. Naši unuci su naša svjetla života, i želimo s njima provoditi vrijeme koje ranije nismo mogli, jer su naša srca i duše bile u potpunosti posvećene ovoj butigi. Iako je teško oprostiti se od naše strasti, znamo da je sada vrijeme za novu životnu fazu.

Kako bismo zatvorile ovo poglavlje s ljubavlju i dostojanstvom, pokrenule smo veliku rasprodaju. Sve – od najljepših komada odjeće do pažljivo biranih modnih dodataka – sada je dostupno po iznimno sniženim cijenama. Ovo je naš način da vam se zahvalimo i da posljednji komadi iz naše kolekcije pronađu novi dom.

👉 https://marovic-zagreb.com/products/virginia

Moramo priznati – veliki su pobijedili.
Ali iz ove borbe izlazimo uzdignute glave jer vi, naši vjerni kupci, bili ste uz nas od samog početka.
Zahvaljujući vama smo dogurale ovako daleko – i na tome ćemo vam zauvijek biti zahvalne.

S ljubavlju i poštovanjem,
Marija i Ivanka

Screenshot/Facebook

Butik “Marović Zagreb ne postoji”

Međutim, butik Marović Zagreb zapravo ne postoji. Jednostavnom pretragom Googlea, nije moguće pronaći adresu butika koji se navodno zatvara. Link na Facebook stranici vodi na internetsku stranicu na domeni marovic-zagreb.com koja ima integriran webshop u sklopu kojeg možete kupiti navodne artikle na rasprodaji. Međutim, iako na prvu stranica možda djeluje autentično, postoje neki elementi po kojima se može zaključiti da se radi o prevari. Naime, iako se navodi da se radi o maloprodajnom butiku, nigdje se na stranici, a niti na Facebooku ne može pronaći adresa navodne trgovine. Stranica također obiluje gramatičkim pogreškama, a trgovinu nije moguće kontaktirati telefonski već samo putem kontakt obrasca na webu.

Iako bi se iz oglasa na stranici moglo zaključiti da navodni butik posluje već godinama, WhoIs alat za informiranje o domeni navodi da je domena pokrenuta prije svega 13 dana, što također upućuje na to da se radi o prevari.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Građani za provjeru sumnjivih stranica mogu koristiti servis CERT-iffy

Iako CERT-ov sustav za provjeru internetskih trgovina CERT-iffy ne prepoznaje navedenu trgovinu kao lažnu internetsku trgovinu, postoji još elemenata po kojima je vidljivo da se njome želi prevariti građane.

Kada smo u travnju pisali o vrlo sličnoj prevari, iz CERT-a su nam kazali da se takve prevare mogu prepoznati po sljedećim elementima: dijelovi stranice su na različitim jezicima, nisu navedeni podaci kao što su: adresa trgovine, kontakt broj, OIB…, kontakt je moguć samo putem e-pošte ili kontakt forme, uz ime brenda koristi se dodatak poput „hrvatska“, „outlet“, „popust“, „akcija“ i sl. (npr. brend-hrvatska.com, brend-outlet-hrvatska.com, brend-akcija.com…), u ovom slučaju “Zagreb”, a plaćanje je moguće jedino karticom. Sve navedeno može se primijeniti i na stranicu Marović Zagreb.

Što se pak tiče sustava CERT-iffy i prepoznavanja lažnih stranica iz CERT-a su još u travnju za Faktograf kazali: “Zbog prirode interneta i brzine promjena naš sustav ne može prepoznati sve lažne internetske trgovine. Ali, na stranicama servisa navedeni su i savjeti pomoću kojih građani mogu sami provjeriti stranicu te donijeti što informiraniju odluku o kupovini. Informacije dobivene putem servisa su informativne, a odluku o kupovini građani donose na vlastitu odgovornost”.

Zaključno, stranica Marović Zagreb nije prava stranica brenda koji oglašava rasprodaju proizvoda zbog zatvaranja. Postoji više pokazatelja po kojima je lako zaključiti da se radi o prevari s ciljem prikupljanja osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama građana. Naime, stranica obiluju pravopisnim greškama, dijelovi stranice su na različitim jezicima, nisu navedeni osnovni podaci poput adrese trgovine ili OIB-a, plaćanje je moguće jedino karticom, a uz ime brenda koristi se dodatak poput "hrvatska", "outlet", "popust" odnosno u ovom slučaju "Zagreb".
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.