“Pozor svim ljubiteljima povoljnih ponuda! Hrvatska Pošta s radošću najavljuje svoju veliku godišnju rasprodaju na svom skladištu! Sada svatko od vas može nabaviti paletu blaga za samo 1,95 eura. Na ‘sretnim’ paletama će se naći paketi koji su ostali zaboravljeni na mjestima preuzimanja ili u skladištima tvrtke tri mjeseca ili duže“, navodi se, između ostalog, u statusu (arhiviran ovdje) kojega je na Facebooku podijelila stranica ‘Hrvatska Pošta Delivery’.
Snimku zaslona statusa koji je prikupio 58 reakcija, 72 komentara te je podijeljen osam puta donosimo niže.
Facebook stranica ‘Hrvatska Pošta Delivery’ kreirana je 16. studenog, dan prije objave lažne prodaje paketa Hrvatske pošte. Stranicu je oznakom ‘sviđa mi se’ označilo 14 osoba, dok ju prati 15 osoba.
Hrvatska pošta potvrdila da se radi o lažnom predstavljanju
Faktograf.hr se obratio Hrvatskoj pošti iz koje su nam potvrdili da se radi o lažnom predstavljanju uime Hrvatske pošte, o čemu su pisali i na službenoj web-stranici Hrvatske pošte.
“Obavijest o prodaji izgubljenih i neuručenih paketa samo je jedna u nizu pokušaja prijevara koji su se pojavili u posljednje dvije godine, a uključuju i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka te prijevare vezane uz internetske oglasnike”, navode iz HP-a.
Ističu kako je svim slučajevima zajedničko lažno predstavljanje u ime Hrvatske pošte te pokušaj krađe podataka, odnosno sredstava s bankovnih kartica.
“Lažne poruke i obavijesti mogu se relativno jednostavno prepoznati po barem jednom od elemenata: sumnjivoj i čudnoj e-mail adresi ili poveznici (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), starom logu Hrvatske pošte te pravopisnim i gramatičkim pogreškama”, dodaju iz HP-a.
Kako prepoznati pokušaj prevare?
Daju neke savjete kako prepoznati pokušaje prijevare u komunikaciji vezanoj uz internetske oglasnike, recimo, broj s kojeg vam se javila osoba nije registriran u Hrvatskoj, a poruke koje vam osoba šalje imaju gramatičke i pravopisne pogreške. No, iz HP-a kažu kako najveću sumnju svakako treba pobuditi ako dobijete poveznicu na kojoj trebate unijeti podatke s bankovne kartice.
“Poveznice za unos podataka s bankovne kartice pojavljuju se u svim prethodno navedenim pokušajima prijevare. Ukoliko prodajete putem oglasnika, jedini podaci koji su potreban za uplatu su vaš IBAN te ime i prezime, a traži li kupac broj vaše kartice i CVC/CVV broj sigurno se radi o pokušaju prevare”, ističu.
“Svaku od navedenih lažnih nagradnih igara ili lažnog predstavljanja prijavljujemo nadležnim tijelima koja blokiraju sporne stranice, a korisnike upozoravamo putem naših internetskih stranica i društvenih mreža. Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ukoliko su bili žrtva internetske prijevare ili pokušaja prijevare, a najbolja prevencija svakako su edukacija i obraćanje pozornosti na detalje u poruci e-pošte i provjera poveznica koje nam stižu”, zaključuju iz HP-a.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.