“OVAJ BOŽIĆ: Imamo dvije prekrasne kuće koje ne možemo prodati jer imaju nekoliko udubljenja i ogrebotina. Budući da je još uvijek u savršenom stanju, odlučili smo ga pokloniti svima. Za sudjelovanje ??: 1 – Dijeli 2 – Komentar: Gotovo 3 – Lajkajte našu stranicu Sretno“, navodi se u statusu (arhivirano ovdje) koji je prikupio 221 reakciju, 538 komentara te je podijeljen 837 puta.
Niže donosimo snimku zaslona navedenog statusa koji je prikupio i više od 213 tisuća pregleda.
Faktograf.hr je o ovakvom tipu prevare već pisao. Također, Faktograf je i u lipnju ove godine izvještavao o identičnom pokušaju prevare, kada je također kreirana stranica pod imenom “Mala kuća”, koja je objavila da “zbog manjih ogrebotina i manjih oštećenja” poklanjaju četiri mini kućice.
Radi se o tome da stranica može stupiti u interakciju s korisnikom tek kada osoba komentira na post, čime korisnici riskiraju krađu osobnih podataka. Dijeljenjem posta stranica osigurava da se lažna nagradna igra dijeli i širi još dalje. Ne nasjedajte na ovakve prevare čiji je cilj, uglavnom, krađa podataka ili novčanih sredstava.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Također, najnoviju iteraciju Facebook stranice “Mala kuća” je tek nešto više od 300 osoba označilo oznakom ‘sviđa mi se’, dok je stranica kreirana jučer, 13. prosinca, dakle, isti dan kada je kreirana i lažna nagradna igra.
Stranica sadrži tek nekoliko fotografija i nema podataka tko to zapravo dijeli kuće, odnosno nema baš nikakvog podatka o autoru oglasa. Fotografije mini kućica koje se dijele preuzete su sa stranice “Tiny Living”. Navedena mini kućica nalazi se u Fort Collinsu u saveznoj državi Colorado te ju je napravila firma MitchCraft Tiny Homes.
Prevare su česte na Facebooku
Prevaranti na Facebooku postaju sve domišljatiji, pa je tako Faktograf nedavno pisao o lažnim stranicama koje uglavnom ciljaju Facebook stranice i njihove administratore. O sličnoj nagradnoj igri u kojoj su se navodno dijelile tri vikendice za najam u SAD-u Faktograf je pisao u ožujku ove godine.
Razne prevare vrlo su česte na Facebooku. O takvim lažnim nagradnim igre Faktograf je pisao više puta. Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.