Na Facebook stranici Lokal Pool objavljena je navodna rasprodaja (arhivirano ovdje) vodenih tobogana iz Decathlona zbog, kako se ističe, praženjenja skladišta.
Decathlon je pokrenuo kampanju “Sreća djece” i dijeli sve obiteljima u Hrvatskoj vodene tobogane, koji su skladišteni više od 2 godine, za 2 eura kako bi se oslobodio prostor za nove modele.
Obavijest o rasprodaji objavljena na sumnjivoj domeni
Rasprodaja je objavljena 29. lipnja, a prikupila je 15 dijeljenja i 272 ostale reakcije. U sklopu objave o rasprodaji objavljena je fotografija prodavačice koja stoji pored police s vodenim toboganima s natpisom da se tobogani prodaju po cijeni od 1,95 eura.
Ispod fotografije nalazi se gumb, a klik na gumb odvodi na stranicu na sumnjivoj domeni emplex.shop (nije službena domena Decathlona). Na stranici piše da je Decathlon pokrenuo promociju “Radost djece” i da “prodaje bazene sa toboganima koji su više od 2 godine na skladištu svim zainteresiranim obiteljima u Hrvatskoj kako bi napravili mjesta za nove modele!”. Potom se od korisnika traži da ispune upitnik koji sadrži tri pitanja.
Nakon što korisnik odgovori na pitanja otvara se prozor s Decathlon kutijama, a u jednoj od 6 kutija nalazi se nagrada odnosno veliki popust na bazen.
Kad “pronađete” kutiju u kojoj se nalazi popust, stranica vas odvodi na prozor u kojem se od vas traže osobni podaci i podaci o kreditnim karticama, sve kako bi se prevaranti na takav način domogli vaših podataka. Takve su prevare sve češće, a Faktograf je o njima pisao više puta. U zadnjih nekoliko navrata predmet prevare bile su navodne godišnje karte za javni prijevoz po iznimno niskim cijenama, kao i poznati brend zvučnika.
Prevaranti kod ovakvih prevara pokušavaju što više imitirati službene Facebook stranice brendova, ali jednostavnom provjerom moguće je utvrditi da se ne radi o službenim stranicama brendova. Najčešće stranice sadrže svega nekoliko objava koje su odreda objavljene nekoliko dana prije objave o navodnim rasprodajama, a stranice u svom URL-u nemaju ime brenda već neka nepovezana strana imena što je također jasan znak da se ne radi o službenim stranicama.
Decathlon Hrvatska: Lažna stranica s lažnim popustima
Na očitu prevaru reagirali su i iz samog Decathlona Hrvatska putem svoje stranice na Facebooku u objavi naslovljenoj “Obavijest kupcima o lažnom profilu”.
Kako navode, radi se o lažnoj stranici koja reklamira Decathlon na Facebooku s lažnim predstavljanjem popusta na određene Decathlon artikle te dodaju da stranica ni na koji način nije povezana s originalnim profilom. Ističu da su stranicu prijavili, a pozivaju i sve korisnike da stranicu također prijave.
Česti su lažni nagradni natječaji, prevare i phishing kampanje
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone ili ‘prodaju’ proizvode renomiranih proizvođača po izrazito niskim i povoljnim cijenama. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.
Također, internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža vrlo često obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.