Razotkriveno

Facebookom se širi lažna Coca-Colina božićna nagradna igra

Coca-Cola nije pokrenula nagradnu igru u kojoj se dijele kuponi, gotovina i mobiteli.
Foto: Unsplash/Galina Kondratenko

Facebookom se širi lažna božićna nagradna igra Coca-Cole koja sudionicima obećava bogate nagrade.

Pozdrav svima, u proslavi Božića s @Coca Colom, svatko tko napiše “Spremni” na ovoj stranici prije 25. prosinca 2024. dobit će ekskluzivne nagrade u obliku poklon vrećica, nekoliko iPhonea, kupovnih kupona i gotovine. Sretno“, stoji u objavi Facebook stranice Coca-Cola Fáñs (arhivirana ovdje)

Screenshot/Facebook

Do objave ovog teksta post je podijeljen je 38 puta. Najbrojniji komentari su sadržaja “Spremni”, što je bila i uputa za sudjelovanje u lažnoj nagradnoj igri.

Stranica otvorena istog dana kada i natječaj

Naravno, radi se o još jednoj u nizu lažnih Coca-Colinih nagradnih igara o kojima je Faktograf već više puta pisao. Kao i dosad, zloupotrijebljen je logo i vizualni materijal te multinacionalne kompanije. Naziv stranice nalikuje nazivu kompanije, ali je pisan neobičnim fontom i neobičnom kombinacijom slova: Coca-Cola Fáñs.

Facebook stranica lažne Coca-Cole kreirana je istog dana, 21. studenog 2024. godine, kada je i objavljen lažni nagradni natječaj. To je jasan znak da stranica ima jednu svrhu: namamiti pratitelje na uzaludno sudjelovanje u nagradnoj igri.

S obzirom na to da se radi tvrtki koja dugo posluje na domaćem tržištu, nelogično je da su na jednoj od najpopularnijih društvenih mreža prisutne tek nekoliko dana. Uz to sumnjivo je što stranica ima samo 4 oznake “like” i 4 pratitelja. Opis stranice ne postoji.

Za usporedbu, službena stranica Coca-Cole na Facebooku zove se samo Coca-Cola i označena je plavom kvačicom što predstavlja simbol kojim društvena mreža potvrđuje da je neka stranica ili osoba autentična i vjerodostojna, tj. da jest ono za što se predstavlja. Pokrenuta je 2016. godine i ima više od 109 milijuna oznaka “like”, više od 109 milijuna pratitelja.

Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj.

Kad se u rujnu pojavila veoma slična stranica (Coca Cola FANS), obratili smo se predstavnicima Coca-Cole i oni su nam potvrdili da pitanju nije njihov službeni profil te da ne postoji takva nagradna igra.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Oprezno s dijeljenjem osobnih podataka

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućice). Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.

Prijevare poput ove sve su češće, a prevaranti sve dosjetljiviji. Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prijevarama.

Takve prijevare se često pojavljuju oko posebnih prigoda kao što je “Crni petak”, praznika ili određenih datuma (Uskrsa, Valentinova). U ovom slučaju posebna prigoda je nadolazeće božićno vrijeme.

Na temelju svega navedenog zaključujemo da je nagradna igra objavljena na stranici Coca-Cola Fáñs lažna, odnosno da kompanija Coca-Cola u Hrvatskoj nije pokrenula takvu nagradnu igru. Sve informacije o akcijama i nagradnim igrama treba pratiti isključivo na njenim službenim kanalima.

Facebook
Threads

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.