Na Facebooku kruži još jedna lažna nagradna igra, ovaj put u ime Konzuma. Prevaranti obećavaju novac, mobitele i vaučere svima koji u komentar napišu svoj mjesec rođenja. Riječ je o klasičnoj prijevari kojom pokušavaju korisnike namamiti na klikanje, lajkanje, a moguće i ostavljanje osobnih podataka.
“🎊 Od danas do kraja lipnja, naš tim se složio da će održati tombolu za podjelu novca, novih mobitela i besplatnih vaučera za kupovinu, koje ćemo nasumično dodijeliti svima koji na našoj stranici napišu svoj mjesec rođenja, primjerice “listopad”. Učinite to sada, sretno! 💖“, stoji u postu Facebook stranice “Konzum Fans.” objavljenom 26. lipnja 2025. godine (arhiviran ovdje).
Do objave ovog teksta imao je preko 90 dijeljenja. U komentarima su uglavnom poruke s datumima, što je navedeno kao uvjet u sudjelovanju.
Stranica kreirana na dan nagradnog natječaja
Radi se o još jednoj u nizu lažnih nagradnih igara trgovačkog lanca Konzum o kojima je Faktograf već više puta pisao. Naziv ove Facebook stranice nalikuje nazivu trgovine, ali je pisan neobičnim fontom i kombinacijom slova: 𝗞𝗼𝗻𝘇𝘂𝗺 𝗙𝗮𝗻𝘀.
Uz to, radi dodatne uvjerljivosti, iskorišteni su vizuali i logo dućana. Jedini post na toj stranici je poziv na sudjelovanje u nagradnoj igri. To je jasan znak da stranica ima jednu svrhu: namamiti pratitelje na uzaludno sudjelovanje i angažiranost.
Facebook stranica lažnog Konzuma kreirana je 26. lipnja 2025. godine, a ima tek jednog pratitelja. Za usporedbu, službena stranica Konzuma na Facebooku ima preko 280 tisuća pratitelja, a kreirana je svibnju 2010. godine. Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj.
Prevaranti često preuzimaju ime, logo i vizuale ovog trgovačkog lanca, od čega se Konzum preko svojih službenih kanala redovito ograđuje (1, 2, 3).
Sve obavijesti o nagradnim igrama koje ta kompanija pokreće nalaze se na njenoj službenoj internetskoj stranici, u rubrici “Novosti“. Trenutno ondje nije oglašeno da će trgovina održati tombolu za podjelu “novca, novih mobitela i besplatnih vaučera za kupovinu”.
Oprez s ostavljanjem osobnih podataka
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Plodine, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Takve prevare se često pojavljuju oko posebnih prigoda kao što je “Crni petak”, praznika ili određenih datuma (Božića, Uskrsa, Valentinova ili “rođendana tvrtke”).
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, u gore navedenom slučaju radi se o Facebook stranici koja se lažno predstavlja kao službena stranica trgovačkog lanca Konzum. Stranica ni na koji način nije službeno povezana s trgovačkim lancem, stoga su i objave o navodnoj "tomboli za podjelu novca, novih mobitela i besplatnih vaučera za kupovinu" – lažne.