Razotkriveno

Facebookom se šire lažne Lidlove božićne nagradne igre

Ne nasjedajte na lažna obećanja Facebook stranica koje u ime Lidla nude vrijedne nagrade.
GABRIEL BOUYS/AFP

Društvenim mrežama šire se lažne nagradne igre poznatog trgovačkog lanca Lidl. Kao i dosad, uvjeti sudjelovanja su jednostavni, a nagrade bogate: mobiteli, bijela tehnika, bonovi za kupovinu i gotovina.

🎉🎄Pozdrav svima! Kako bismo proslavili Božić, odlučili smo svima priuštiti radost i izvući ćemo 550 poklon-vrećica, gotovine, mobitela i besplatnih bonova za kupovinu. Jednostavno je: svi koji komentiraju na našoj stranici, samo napišite @ i kliknite “dodaj u favorite”. Ako vaš komentar postane plav, sudjelovali ste u izvlačenju.
Pobjednici će biti određeni 15. prosinca 2025. u 19:00. 💖💖💖“, stoji u postu objavljenom 10. prosinca 2025. godine na Facebook stranici “L i d l fans” (arhivirano ovdje).

Screenshot/Facebook

Ta je Facebook stranica objavila još nekoliko “natječaja”, uključujući i pogađalice u kojima korisnici trebaju izabrati sretnu vrećicu ili košaricu (1, 2). Istovremeno, i druga Facebook stranica, koja se također predstavlja u ime Lidla, dijeli lažne nagradne natječaje.

🎉🎄Pozdrav svima! Kako bismo proslavili nadolazeći Božić, odlučili smo svima podariti sreću i izvući ćemo 550 poklon-vrećica, gotovinu, perilice rublja, mobitele i besplatne kupone za kupovinu. Jednostavno je: svatko tko komentira na našoj stranici samo upiše @ i klikne « označi » Ako vaš komentar postane plav, sudjelovali ste u izvlačenju.
Dobitnici će biti izvučeni nasumično 15. prosinca 2025. u 19:00 sati. 💖💖💖” stoji u pozivu koji je na Facebooku, također 10. prosinca, objavila stranica “LIDL fans”” (arhivirano ovdje).

Screenshot/Facebook

Ovi postovi imaju stotine dijeljenja i komentara u kojima korisnici mahom ostavljaju sadržaje po uputi organizatora nagradnih igara.

Nedavno otvorene stranice

Radi se o lažnom predstavljanju u ime Lidla, o čemu je Faktograf više puta pisao (1, 2, 3, 4). Radi dodatne uvjerljivosti, iskorišteni su vizuali i logo dućana. Naziv ovih Facebook stranica nalikuje nazivu trgovine, ali su pisani neobičnom veličinom i kombinacijom slova: 𝙇𝙄𝘿𝙇 ᶠᵃⁿˢ’ te 𝗟 𝗶 𝗱 𝗜 ᶠᵃⁿˢ.

Jedini postovi na tim stranicama pozivi su na sudjelovanje u nagradnoj igri. Facebook stranica “LIDL fans” kreirana je 9. studenog 2025. godine, a ima samo 131 pratitelja. Druga stranica, “L i d l fans”, otvorena je 23. listopada 2025. godine i ima 291 pratitelja. To je jasan znak da stranice imaju jednu svrhu: namamiti pratitelje na uzaludno sudjelovanje i angažiranost.

Za usporedbu, službena stranica Lidla na Facebooku, “Lidl Hrvatska” ima preko 419 tisuća pratitelja, a kreirana je srpnju 2011. godine. Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj.

Prevaranti često preuzimaju ime, logo i vizuale ovog trgovačkog lanca, od čega se Lidl preko svojih službenih kanala redovito ograđuje (1, 2, 3) i upozorava da je stranica “Lidl Hrvatska” jedina službena stranica te tvrtke.

Sve obavijesti o nagradnim igrama koje ta kompanija pokreće nalaze se na njenoj službenoj internetskoj stranici. Trenutno ondje nije oglašeno da će trgovina održati nagradnu igru u kojoj daruje poklon-vrećice, mobitele, bonove za kupovinu, perilice rublja i gotovinu.

Praznične prevare

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-ColaKonzumPepcoSamsungBeko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).

Takve prevare se često pojavljuju oko posebnih prigoda kao što je “Crni petak”, praznika ili određenih datuma (Božića, Uskrsa, Valentinova ili “rođendana tvrtke”).

Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.

Zaključno, u gore navedenim slučajevima radi se o Facebook stranicama koje se lažno predstavljaju kao službena stranica trgovačkog lanca Lidl. Stranice ni na koji način nisu službeno povezane s trgovačkim lancem, stoga su i objave o navodnoj podjeli poklon-vrećica, bonova za kupovinu, mobitela, perilica rublja i gotovine  – lažne.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.