Razotkriveno

Lažni oglas Zagrebačke banke koji obećava laku zaradu kruži Facebookom

Zagrebačka banka najnovija je žrtva investicijskih prevara koje se šire društvenom mrežom Facebook.
Screenshot: YouTube/Zagrebačka banka

Društvenom mrežom Facebook širi se oglas kojim se reklamiraju investicije i laka zarada. Ovaj put laka zarada se obećava putem ulaganja u Zagrebačku banku.

Snimku zaslona oglasa u pitanju donosimo niže.

Izvor: Snimka zaslona Facebook

Facebook stranica bez pratitelja

Oglas je pokrenula Facebook stranica “Luck & Strategy”. Navedena Facebook stranica nema niti jednog pratitelja i niti jednu oznaku “sviđa mi se”. Uz nekoliko fotografija, stranica ima i samo par objava. Radi se o jednom receptu i jednoj objavi o orašastim plodovima makadamije i njihovom dobrom utjecaju na zdravlje. Objave su na ruskom jeziku.

I sam tekst oglasa daje naslutiti da se radi o prevari. U oglasu se uz depozit navodi kako je mogući “zaradak” 3500 eura.

Podaci o transparentnosti stranice otkrivaju da je ista kreirana 11. ožujka ove godine, dok se administratori nalaze u Ukrajini i Vijetnamu.

Klik na poveznicu navedenu u oglasu vodi na stranicu na kojoj piše sljedeće:

“Možete zarađivati 4000 eura mjesečno ulažući u dionice putem Zagrebačka Banka. Minimalni iznos ulaganja je samo 250 eura.

Kako možete ostvariti svoje snove s Zagrebačka Banka?

Ispunite službeni test kako biste pristupili platformi i počeli zarađivati dividende s našom bankom.”

Snimku zaslona stranice donosimo niže. Kada se par arhivira, stranica izgleda potpuno drugačije.

Izvor: Snimka zaslona

Potencijalni ulagač potom može ispuniti test u kojem dajete odgovore na pitanja poput toga imate li kredit, kako želite ulagati svoja sredstva i koliko vam je sredstava potrebno za život.

Nakon ispunjavanja testa, pojavljuje se sljedeći natpis:

“Čestitamo! Ulaganja na platformi ‘Zagrebačka Banka’ sada su vam dostupna!

Ostavite svoje kontakte i počnite zarađivati odmah!”

Potrebno je samo unijeti podatke poput imena, prezimena, adrese elektroničke pošte i broja telefona.

Izvor: Snimka zaslona

Zaba: Nismo povezani s navedenim sadržajem

Ne nasjedajte, radi se o prevari! Na to daje naslutiti činjenica da je Facebook stranica nedavno kreirana, da ima tek nekoliko objava, na ruskom jeziku i da su objave potpuno nepovezane s temom oglasa.

Obratili smo se i Zagrebačkoj banci, upitavši ih imaju li veze s ovakvim oglasima. “Zagrebačka banka nije povezana sa sadržajem koji ste poslali te aktivno radimo na uklanjanju oglasa koji se neovlašteno koristi imenom Banke”, kratko su nam odgovorili.

Investicijske prevare čest su oblik prevara

Kao što smo već na Faktografu pisali u više navrata, investicijske prevare čest su oblik prevara.

Tako se brojnim lažnim prilikama za ulaganje u raznorazne kompanije, primjerice INA-u, Janafu ili HEP, ili putem lažnih nagradnih igara nastoji doći do osobnih podataka korisnika društvenih mreža. U siječnju je Faktograf izvijestio o snimci generiranoj uz pomoć umjetne inteligencije u kojoj hrvatski predsjednik Zoran Milanović potiče građane na ulaganje u MOL, naftnu kompaniju koja je većinski vlasnik INA-e.

Krajem 2023. godine pisali smo o prevari veoma sličnog sadržaja. I tada se, uz minimalnu uplatu od 200 eura, obećavalo brzu zaradu i isplativost investicije. Također, zloupotrijebilo se vizualni identitet internetske stranice N1 televizije za širenje informacija o lažnoj investicijskoj platformi.

Investicijske prevare jedna su od najčešće korištenih financijskih online prevara, upozorava MUP. Prema informativnom letku MUP-a, “najčešće investicijske prevare uključuju ponude za unosne investicijske mogućnosti kao što su dionice, obveznice, kriptovalute, plemeniti metali, strana zemljišta ili alternativna energija”. Neki od znakova tih prevara su učestali nenajavljeni pozivi, obećanje o značajnoj dobiti i sigurnosti investicije, ograničenost ponude na određeno vrijeme i isticanje da je ponuda dostupna samo određenim korisnicima.

“Budite sumnjičavi prema ponudama koje obećavaju sigurnu investiciju, zajamčene povrate i veliku dobit”, poručuje MUP.

Prevare poput ove sve su češće, a prevaranti sve dosjetljiviji. Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prijevarama.

Zaključno, društvenom mrežom Facebook širi se lažni oglas koji nudi laku zaradu investiranjem putem Zagrebačke banke. Iz navedene banke odgovorili su nam da nisu povezani s navedenim oglasom ili stranicom. Radi se o prevari, ne nasjedajte.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.