Društvenom mrežom Facebook širi se još jedna prevara. Ovoga puta korisnike se uvjerava kako mogu osvojiti ruksak poznate marke “The North Face”. Potrebno je “samo”odgovoriti na nekoliko kratkih pitanja, točnije, njih osam. Uz to, svima nam je otkrivena “mala tajna” koju znaju samo zaposlenici Decathlona.
Tako se u statusu koji kruži društvenom mrežom Facebook tvrdi sljedeće:
“Bok prijatelji! Mojoj su sestri dali otkaz u Decathlonu nakon 7 godina, samo zato što je imala zdravstvenih problema… Zato vam danas želim otkriti malu tajnu koju inače znaju samo zaposlenici i njihova rodbina. S izlaskom nove kolekcije, sakrili su posebnu sekciju na web stranici: odgovoriš na nekoliko pitanja i — bum! — dobiješ The North Face Borealis Classic ruksak gotovo besplatno! 🎒
Tako pokušavaju isprazniti skladište prije kraja mjeseca. Stavit ću link u komentare — samo klikni, odgovori na 8 jednostavnih pitanja i ruksak je tvoj! Podijeli ovu informaciju s onima kojima bi mogla trebati, okej? Možda to i nije najbolje za Decathlon… ali da je tvoja sestra u pitanju, što bi ti napravio, ha?”
Snimku zaslona statusa u pitanju (arhivirano ovdje) koji je u trenutku pisanja članka prikupio 204 reakcije, 16 komentara te je podijeljen dva puta donosimo niže.
Objava je popraćena komentarima “zadovoljnih korisnika” koji su dobili prestižan ruksak za sitne novce.
“Vidjela sam objavu i odmah naručila. 8 dana kasnije, stigao je. Ok, kutija je bila malo oštećena, ali ništa strašno! Za 2€, nema razloga za prigovaranje 😎”, piše tako jedna “zadovoljna korisnica”.
Jedan korisnik, vrlo vjerojatno lažni račun, izražava svoje zadovoljstvo dobivenim. Iako se zove Tibor i na profilnoj se fotografiji nalazi muškarac, u svojim komentarima koristi ženski rod.
Uz sve to već navedeno, Facebook stranica “Stella Roncevic” ima tek 20 oznaka “sviđa mi se” i 19 pretplatnika. Stranica ovog “digitalnog kreatora” napravljena je 28. travnja 2025. godine, dakle vrlo nedavno. Stranica ima tek nekoliko fotografije ženske osobe i par objava o ruksaku koji se može dobiti vrlo jeftino. Sve navedeno upućuje na to da se radi o prevari.
Ne nasjedajte, radi se o prevari! Svaki put kada vidite objavu koja nudi besplatne ili vrlo jeftine stvari, provjerite podatke poput datuma kreiranja stranice ili to je li povezana sa službenim stranicama kompanije. Službena stranica Decathlona Hrvatska ima 128 tisuća oznaka “sviđa mi se” i 130 tisuća pratitelja. Također, službena stranica Decathlona Hrvatska kreirana je 17. srpnja 2014. godine, dakle, prije 11 godina.
Česte prevare na internetu
Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade ili skupe predmete koje mogu jeftino dobiti, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka. Recimo, u velikom broju lažnih nagradnih igara (1, 2, 3, 4, 5) korišteni su vizuali lanca trgovina Pepco. Na sličan su se način zloupotrebljavali vizualni identiteti drugih trgovina: Plodina, Pevexa, Lidla i Konzuma, a sada i Decathlona.
Raznorazne prevare vrlo su česte na Facebooku. O lažnim nagradnim igrama Faktograf je pisao više puta.
Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Također, na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Plodine, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Krađa novca ili osobnih podataka
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Kao što smo također već pisali, najveći problem ovakvih internetskih prevara leži u tome što nekome tko se ne smatra naprednim internetskim korisnikom, djeluju legitimno. No, cilj im je prikupiti vaše osobne podatke i natjerati vas da uplatite veliku sumu novca kako biste navodno zaradili, a sve kako bi ukrali vaše osobne podatke i podatke o bankovnom računu i iskoristili ih u zlonamjerne svrhe. Takva vrsta prevare naziva se phishingom i najčešće se odvija putem e-mail poruka koje izgledaju kao stvarne, ali sve češće se događaju i na društvenim mrežama.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.
Zaključno, društvenom mrežom Facebook širi se prevara u kojoj se navodi kako za sitan novac možete dobiti "The North Face" ruksak. Radi se o prevari.