Razotkriveno

U Supertalentu nije došlo do “najvećeg skandala u povijesti showa”, oglas je lažan

S Nove TV su još ranije ovog mjeseca potvrdili da je sadržaj oglasa u potpunosti izmišljen.
Screenshot: novatv.dnevnik.hr

Prevaranti su često neumorni u pokušajima da prikupe osobne podatke i podatke o kreditnim karticama korisnika. Iako o nekim oglasima s lažnih stranica pišemo u više navrata, prevaranti samo izbrišu oglase o kojima smo pisali i plasiraju nove.

Tako je stranica N1Inf, koja neuspješno pokušava imitirati službenu Facebook stranicu portala N1 Hrvatska, objavila novi set oglasa koji se navodno tiču showa Supertalent, koji se emitira na njima sestrinskoj Novoj TV. Faktograf je ranije ovoga mjeseca pisao o lažnim oglasima na toj stranici, a tada se oglašavao lažni članak u kojem preminuli poznati tenisač i legendarni trener Nikola Pilić kroz oporuku reklamira platformu za brzu zaradu.

U novom setu oglasa (arhivirano ovdje) na fotografijama se pojavljuje članica žirija Supertalenta i poznata pjevačica Maja Šuput, a preko fotografija piše natpis “SUPERTALENT POSTAO POPRIŠTE NAJVEĆEG SKANDALA U POVIJESTI SHOWA”.

Screenshot: Facebook

Klik na link odvodi na sumnjivu domenu clearchoralcoach.com, ali umjesto sadržaja na bijeloj pozadini piše samo “Command not found“, što upućuje na to da je sustav vjerojatno prepoznao da se radi o sadržaju koji služi prevarama.

Screenshot

Nova TV: Članak o skandalu u Supertalentu je izmišljen

Portal Nove TV Dnevnik.hr još je 9. listopada izvijestio o tome da se internetom širi lažni članak o Maji Šuput i Supertalentu. Kako navode, u članku se tvrdilo da je programer iz Zagreba u emisiji Supertalent natjerao članicu žirija Maju Šuput da uživo u programu “iskešira 58.500 eura”.

U članku je pisalo da je “programer iz Zagreba” predstavio investicijsku platformu “Kapital Trezbit” pomoću koje bilo tko može zaraditi, što je, kako piše u tekstu, izazvalo oduševljenje i među žirijem i među publikom.

Međutim, ističu s Nove TV, tekst je u potpunosti izmišljen te nema veze s medijem pod čijom je krinkom napisan niti sa Supertalentom. Riječ je o klasičnoj prevari koja se naziva pishingom.

Poznate financijske prevare

O ovakvom tipu prevara Faktograf je već puno puta pisao (12), no svaki put se pojavi nova investicijska platforma i nova osoba koja je reklamira (osim Maje Šuput koristili su i Andreja PlenkovićaEmila TedeschijaGorana Navojca i druge).

Također, nerijetki su i internetski prevaranti koji korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade ili skupe predmete koje mogu jeftino dobiti, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka. Recimo, u velikom broju lažnih nagradnih igara (123, 45) korišteni su vizuali lanca trgovina Pepco. Na sličan su se način zloupotrebljavali vizualni identiteti drugih trgovina: PlodinaPevexaLidla i Konzuma, a sada i Decathlona.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Krađa novca ili osobnih podataka

Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.

Kao što smo također već pisali, najveći problem ovakvih internetskih prevara leži u tome što nekome tko se ne smatra naprednim internetskim korisnikom, djeluju legitimno. No, cilj im je prikupiti vaše osobne podatke i natjerati vas da uplatite veliku sumu novca kako biste navodno zaradili, a sve kako bi ukrali vaše osobne podatke i podatke o bankovnom računu i iskoristili ih u zlonamjerne svrhe. Takva vrsta prevare naziva se phishingom i najčešće se odvija putem e-mail poruka koje izgledaju kao stvarne, ali sve češće se događaju i na društvenim mrežama.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Zaključno, oglas na stranici N1Inf je lažan. Nova TV, u čijem se programu emitira emisija Supertalent još je ranije ovoga mjeseca izvijestila da se radi o prevari, odnosno da nije došlo do nikakvog skandala u showu. Radi se o klasičnoj prevari koja se naziva phishingom.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.